Het mooie Kuranda met een mooi bericht!! - Reisverslag uit Kuranda, Australië van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu Het mooie Kuranda met een mooi bericht!! - Reisverslag uit Kuranda, Australië van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu

Het mooie Kuranda met een mooi bericht!!

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

09 Juli 2011 | Australië, Kuranda

Hallo,

Ik hoor en lees dat er steeds meer mensen mijn site volgen (natuurlijk ken ik je nog Elles ;))! Echt super. Geniet ervan!

Deze keer weer wat sneller een nieuw bericht! We zitten nu in Kuranda en het is echt super mooi hier! Het dorpje ligt midden in het regenwoud! De camping dus ook. Maar het mooiste is hier de markt (uiteraard dus ook in de bush-bush).

Om er te komen moesten we een pad volgen vanuit de camping naar een spoor. Het heeft een half uur geduurd voordat we het pad gevonden hadden, want zoals gewoonlijk klopte de Ozzie kaart niet!! Haha... daar ik zo navitechnisch ben, moet dat haast wel :p. Op dat treinspoor komt 2 keer in de week een trein met suikerriet. Vandaag was dus de dag dat de trein terug zou komen (rond lunchtijd). Op de heenweg was het nog grappig en hebben we leuke foto's op de rails gemaakt. Op de terugweg was het echter 1 uur en toen waren we niet meer zo heldhaftig. We moesten onder een brug door waar auto's overheen reden. We konden ons daardoor niet concentreren of we een trein hoorden. Aangezien ze hier 1 uur ook wel eens lunchtijd noemen, hadden we het dus echt niet meer. We waren blij toen we weer de bush-bush in konden. Dan kom ik toch nog liever een nijlpaard tegen ;).

Op de markt hebben we dus onze ogen uit gekeken met alle leuke hebbedingetjes. Zo waren er ook wat leuke truitjes bij waar Marieke tussen aan het snuffelen was. Toen ze de hanger van het rek haalde, kroop er een spin uit het t-shirt. Ja dat krijg je als je in de rimboe zit, he. Wij keken even paniekerig om ons heen of iemand ons kon komen redden. Gelukkig had niemand het gezien, want ze hadden helemaal in een scheur gelegen dat we van zo'n minispinnetje een hartverzakking kregen. :D:D

Op de markt kreeg ik een leuk telefoontje. Ik heb een tijdje geleden mij aangemeld om als vrijwilliger in Thailand bij een organisatie met dakloze en gehandicapte kinderen te gaan werken (ik wilde toch al 'even' in Thailand langs gaan, dus ik dacht dat is wel een mooi doel). Vandaag kreeg ik dus te horen dat ik toe ben gelaten!!!! Ik moet in september nog een interview doen, maar mijn sollicitatie zag er verder goed uit. Ik ben echt helemaal blij!! Weer een mega gave uitdaging (terwijl ik de uitdaging in Sydney nog niet eens begonnen ben). Hoe, wat en wanneer is nog niet helemaal duidelijk, maar waarschijnlijk wordt het half februari. Ik hou jullie hiervan op de hoogte...

Ik heb weer wat foto's geknipt. Geniet er van. Ik heb ook foto's geknipt van hoe ik in de auto slaap (of ja hoe mijn bed eruit ziet dan, de rest is privé :p;)). Dan kunnen jullie je daar misschien ook een beter beeld bij vormen.
Daarnaast heb ik nog wat CAT-foto's geknipt om het goed te maken :p.

Verder nog een fijn weekend. Voor de mensen uit Képèl en omstreken: Fijne kermis. JNP wens ik alvast een mooi kamp!! En iedereen een mooie vakantie!

Groetjes en knuffels Ellen

  • 09 Juli 2011 - 08:13

    Petra Oeth Grashook:

    Hoi Ellen, lijkt me wel prachtig dat regenwoud. Wat knap dat je als vrijwilliger gaat werken in Thailand. Maar eerst toch in Sydney of niet?
    Je slaapplek benijd ik niet, ik zou op z'n minst een hotelletje uitzoeken. Paul zegt: dat doe je niet meer als je 40 geweest bent (op deze manier slapen) Loes en Anke zijn allebei over, dus gaan nu naar het 5e en 3e jaar. Groetjes Paul, Petra, Anke en Loes.

  • 09 Juli 2011 - 11:11

    Janneke:

    Ha nichtje!!!!

    Wat wir un geweldig leuk verhaal, op de typische Elle-wieze gesjreve.....heerlijk!
    Aan dien sjrieve te merke, begins dich ut steeds leuker te vinge dao, neet?! Super vur dich, gank zoe door en maak d'r wat van!!!
    Wat good neijs van Thailand....mooi veuroetzicht he?
    Det skype wilt nog neet zoe lukke! Ich huurde dich litst hiel good, mer ich weit dan neet wie ich get truuk mot zegge....ich typte nog get, mer volgens mich is det neet aangekomme...
    Wel super um dich te hure man! Wat hej ich gaer efkers mit dich gebabbeld maedje....

    Toi toi toi!!!!!

    xxxxx

  • 12 Juli 2011 - 07:47

    Familie Crienen:

    Ha Ellen,

    Heerlijk ....die verhalen.....wauw Thailand....we genieten elke keer weer!
    Bedankt voor de leuke (CAT) foto's :-) of waren ze voor Roel bedoeld?
    Veel plezier verder!

    Groetjes, Leon, Lilian, Indy en Bo.

  • 13 Juli 2011 - 20:03

    Mike:

    Hallo Ellen,

    Je kent mij niet, maar ik lees je site regelmatig. Ik ben de vriend van Bart, jouw collega van Boogaard.
    Ik geniet van de manier waarop jij jouw ervaring hier neerzet, de manier waarop je schrijft en de bijbehorende foto's. Het is altijd weer een genot om te zien als er weer een nieuw verhaal van je staat. Ik/we blijven je volgen en ik zou zeggen: heb nog veel plezier daar Down Under, geniet van alles en heb het goed. Groetjes uit Helmond.

  • 16 Juli 2011 - 08:17

    Marion:

    haa snollie,

    heerlijk um die foto's te zeen! t begint mig wel hiel erg te kriebele mot ig zegge... versjillende dinge kome mig bekint veur :)

    sjiek desse noa Thailand geis! haha... gewoen lekker geniete, echt leave doa. doon woarse zin in hees :)

    en wea motte echt s goan skype!!

    xx marion

  • 17 Juli 2011 - 16:14

    Til Janha:

    ha ellen na 1half uur is het me gelukt zo te zien op de foto heb je het naar je zin met het leuke vooruitzict bij de gehandicapte wij denken dat ook dit je weer zal lukkun ik ben toch tevroeg geboren want die aventuren van jou maak ik beslist niet mee meid geniet ervan nuhet nog kan dikke knoevel van til

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Hallo iedereen, Wat leuk dat jullie mijn dagboek komen bezoeken! Ik zal jullie onder andere via deze weg op de hoogte houden van mijn reizen en tripjes. Kijk nog even verder op de site en bekijk ook vooral de mooie plaatjes van de landen. Tot schrijvens!!! Groetjes Ellen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 100168

Voorgaande reizen:

25 Mei 2017 - 16 Juni 2017

East Africa

14 Oktober 2016 - 27 November 2016

Zuidelijk Afrika

12 April 2011 - 14 April 2012

Ellen goes down under

23 Augustus 2007 - 19 Januari 2008

Stage in Ghana

Landen bezocht: