Verrassing!!! Weer terug in Rockhampton - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu Verrassing!!! Weer terug in Rockhampton - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu

Verrassing!!! Weer terug in Rockhampton

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

24 Juni 2011 | Australië, Rockhampton

Hallootjes allemaal,

Super bedankt voor jullie ondersteunende berichtjes allemaal!! Het doet me echt goed dat jullie me allemaal volgen en zo met me mee leven.

Maar als eerste moet ik even iets bekennen. Ik zit op dit moment in Rockhampton met Marieke. Hoe en waarom:

De baas van Marieke had me gevraagd of ik zijn vrachtwagen (waar hij in slaapt) wilde poetsen en zijn was wilde doen. Hij zou me er voor betalen.... Prima voor geld doen we (bijna) alles. Toen ik klaar was met het karwei (5 machines gewassen :p), vroeg ik hem of hij misschien nog iets te poetsen had. Nou ik moest maar naar de bouwplaats komen. Daar heb ik al het kleine spul op hoopjes gelegd, zodat hij het makkelijker met de kraan op kon pakken en in de vrachtwagen doen. Niet echt het schoonmaakwerk wat ik me er bij voorgesteld had, maar ja om mijn tijd te doden en nog wat extra geld te verdienen, was het niet slecht.
's Avonds zijn we de baas nog even zijn laatste was gaan brengen. Toen vertelde hij dat hij en Marieke donderdag na het werk zouden vertekken naar Rockhampton. En volgens hem moest ik mee. Hij bleef maar doordringen, waardoor ik weer ging twijfelen.

Toen Marieke en ik weer in de tent waren hebben we het er nog 'uitgebreid' over gehad en alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen. We waren echter al snel klaar met afwegen. Er kwam uit dat ik me gewoon veel te veel vast houdt aan die 3 maanden in Sydney werken. Ik was bang dat als ik geen drie maanden kan werken, ze me niet aannemen. Daardoor wilde ik dus alles op alles zetten om zo snel mogelijk in Sydney te zijn om dat maar veilig te hebben. Nu kan ik dat wat meer loslaten en besef ik dat ik gewoon moet genieten van het hier en nu en alles wat ik hier beleef. Dat nadeel woog dus totaal niet op tegen de vele voordelen van het samen reizen. Dus ben ik donderdag met Marieke mee gereden naar Rockhampton. Dat was echt heerlijk. Het voelde weer net zo vrij en heerlijk als voorheen.

Marieke is hier in Rockhampton aan het werk en ik ben erg druk met het plannen van uitjes en leuke dingen :p. Gisteren ben ik naar Gladstone gereden om mijn internet te fixen. Het kwam er op neer dat ik toch een nieuwe stick moest kopen, want het was dus fysieke schade en niet iets technisch. Maar ja, nu kunnen we weer lekker internetten (teminste als ik een goede ontvangst heb, he pap en mam?!?!) Ik heb ook geprobeerd om mijn olie van de auto te vervangen, maar ik kreeg helaas het schroefje niet omgedraaid (had ik toch wat langer bij de druivenfarm moeten werken om wat spieren te kweken :p). Nu maar een van de mannen even lief aankijken.

Vandaag ben ik naar de 'Botanical Garden' geweest. In de meeste grote dorpen en steden hebben ze zo'n aangelegde tuin. Een aantal zijn gewoon echt tig hecatare groot en op bepaalde plekken hoor je dan ook helemaal niks, behalve de natuur. En dat midden in de drukke stad. Deze in Rockhampton is erg mooi en goed bijgehouden. Er was ook een japanse tuin die speciaal aangelegd was om de vrede tussen Australië en Japan te benadrukken. Dat is wel grappig, want als je dan met sommige Aussies praat, hebben ze echt een schijthekel aan de Jappen. Een beetje hetzelfde nog als sommigen met Duitsers hebben. Maar ook hier is het steeds meer weg aan het vloeien door de nieuwe generaties.

Zo dat was het weer voor deze keer.

Tot snel!

Groetjes Ellen

Oh trouwens, ik heb me erg vergist in het merk van de kraan. Ik dacht echt dat het een CAT was, maar deze nou juist net niet. Je ziet er hier wel heel veel, dus als het lukt zal ik wat plaatjes schieten van anderen. Mijn excuses!!

  • 24 Juni 2011 - 07:06

    Lucia:

    Ha Ellen,

    Alles komt goed! En samen reizen is toch net iets leuker dan alleen.
    Groetjes

  • 24 Juni 2011 - 07:27

    Petra Oeth Grashook:

    Heey dan zit je weer in je cowboystadje. Maar ik kan me voorstellen dat het veel gezelliger is om met een aantal samen te reizen. En dat werken in Sydney dat komt wel, je hebt nog tijd zat :)
    Groetjesss.......

  • 24 Juni 2011 - 08:52

    Moniek:

    Wat fijn dat je nu lekker kunt reizen zonder je zorgen te maken. Wat lijkt me dat heerlijk.

    Ohja.. Ik ben geslaagd dus ik kan dat vrije gevoel nu wel een beetje nabootsen haha

    Veel plezier in Rockhampton en verder

    Lieve groetjes Moniek

  • 24 Juni 2011 - 10:01

    Tom.:

    Ha die Ellen,

    Weer un sjiek verheulke X-D !!!
    Rockhampton is trouwens een basis voor de Royal Flying Doctors Service en de reddingshelikopter die voor verschillende ziekenhuizen vliegt en helpt bij noodevacuaties in afgelegen gebieden in de regio. Dus als je je verveelt zou je daar ook nog altijd aan de slag kunnen :)

    Ohw, ennuh.... als je nog meer tijd overhebt..., ben ik wel heel benieuwd naar je foto's 8-)

    Groetjes,
    Tom.

  • 24 Juni 2011 - 12:23

    Janneke:

    Ha!!

    Idd, dich hebs nog tied zat!

    Goije keus um NOU lekker te genieten van wat d'r op dien paad kumpt.
    Mer ja Ellen hult nou einmaol neet van onverwachtse verangeringe he? (hihi, wie weit ich det toch).....zoe kinne we d'r nog mier...

    Hej, ut kumpt dus allemaol good, det zuuse wel!

    Tot dien volgend verhaal wir....

    xxxxx

  • 24 Juni 2011 - 12:35

    Aafke:

    Hey die Ellen,

    Wat een heerlijk verhaal weer!!
    Veel gezelliger om lekker samen te reizen toch, goeie keuze!!

    Ben wel errug benieuwd naar je foto's!!

    Groetjes Aafke (vanaf Boogaard 4 ;-)

  • 25 Juni 2011 - 17:20

    Ma:

    Hallo meid
    Ig ving det super desse wir mit Marieke mit bis gegoan ,want vergeet neet doe bis veur dien plezeer doa.
    En trouwens september is nog lang.
    Geniet er samen van, det doon wej hej aug lekker druk natuurlijk.
    Mit det internet, wee heje dig tog wer ff gezeen en gesprooke.
    Now goan ig no kessel werke,kermis doa misse dig wel, en merge zusse daag dus, druk druk druk.
    Kries de groete van Jeroen en Sabien.
    Nauw de groetjes van os twieje

  • 26 Juni 2011 - 06:55

    Douwe:

    Hey ellen,

    We zijn idd niet in rockhamton.
    We zijn in hampton aan het werk tot 1 augustus, dan rijden we naar brisbane om een vriendin uit nederland van het vliegveld te halen.

    We gaan samen met haar de oostkust doen zonder te werken. daana gaat zij weer naar huis en gaan wij aan het werk ergens bij cairns. we weten nog niet waar, maar we kunnen werk krijgen in de mango's. we weten alleen niet of we dit wel willen ivm met huid uitslag die je daar van krijgt.

    goed te lezen dat je weer lekker aan het reizen bent, geniet er van! Wij vermaken ons prima met het werk, en zij geld aan het oppotten voor de voorgenomen reis langs de oostkust.

    Groetjes douwe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Hallo iedereen, Wat leuk dat jullie mijn dagboek komen bezoeken! Ik zal jullie onder andere via deze weg op de hoogte houden van mijn reizen en tripjes. Kijk nog even verder op de site en bekijk ook vooral de mooie plaatjes van de landen. Tot schrijvens!!! Groetjes Ellen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 100262

Voorgaande reizen:

25 Mei 2017 - 16 Juni 2017

East Africa

14 Oktober 2016 - 27 November 2016

Zuidelijk Afrika

12 April 2011 - 14 April 2012

Ellen goes down under

23 Augustus 2007 - 19 Januari 2008

Stage in Ghana

Landen bezocht: