See how life can change in a second... deel 2 :p - Reisverslag uit Emerald, Australië van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu See how life can change in a second... deel 2 :p - Reisverslag uit Emerald, Australië van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu

See how life can change in a second... deel 2 :p

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

19 Juni 2011 | Australië, Emerald

Hallo hallo!!

Ik wist dat het niet handig was om hier in Australië wat te plannen, want het komt toch nooit uit. Nou, dit verhaal zal wel duidelijk maken waarom dat dat niet handig is.

Carnavorn National Park. Daar ben ik op dit moment aan het typen (maar niet hetzelfde moment dat ik het bericht op internet zet, want ik heb mijn internet stick kapot gemaakt, dus ik moet tot in Cairns wachten tot ik hem om kan ruilen – als ze dat überhaupt doen). Ik zit aan een kabbelend beekje met mijn laptop op schoot (ja ja, 1 met de natuur… de technologische natuur dan), mijn – met een zakmes gesmeerde – boterham en een waaaaaaauw uitzicht. Ik was op zoek naar het informatiepunt. Zegt het meisje bij het resort: Parkeren op de parkeerplaats en dan de looproute volgen. Daar moet dan iemand zijn… Ik ben nu aan het eind, maar geen kiosk gezien. Onderweg wel 4 wandelaars tegengekomen die me een tip hebben gegeven welke paden ik moet volgen. Geen infopunt meer nodig dus.

Afgelopen woensdag zijn Marieke en ik gestopt met werken. Het werk (we konden alleen nog maar ‘rollen’) was wel leuk, maar zwaar voor ons beiden. Statisch werken en constant met de armen omhoog (een aanslag op mijn schouders, want zo atletisch waren ze toch nog niet :p). Daarnaast ging het heel langzaam, waardoor het er op neer kwam dat we na zo’n 6 uurtjes werk maximaal 40 dollar verdiend hadden. Dat was de belasting niet echt waard.

We zouden dus weer samen richting Cairns gaan rijden, zodat Marieke daar opnieuw werk kon gaan zoeken. Op de camping zitten een paar Aussies die in de bouw werken (voor Roel, ome Jan en fam. Crienen: op een echte CAT-kraan nog wel!!!) en ze vertelden dat hun baas nog iemand zoekt voor op de vrachtwagen. Laat Marieke nou net vrachtwagenchauffeuse zijn en een baan zoeken…… Voor Marieke en de baas was de keuze snel gemaakt. Doen! Voor mij was het wat lastiger.

Marieke heeft op vrijdag een proefdag gedraaid. Ik was dus voor de eerste keer tijdens mijn tijd hier alleen (behalve dan de Fraser Island tour, maar daar koos ik toen zelf voor). Ik kon mijn draai die dag niet vinden, heb me kapot verveeld (dan kom je er ineens achter dat er in het dorpje geen bal te beleven is) en wilde graag al weg gaan (maar dan het liefste met Marieke). Marieke had een topdag gehad en er zat heel wat werk voor haar in! Super!!! Maar dat betekende dus dat we nu toch echt apart gaan reizen en dat gevoel was precies wat me de hele dag dwars zat. Het is zo raar dat ik, voordat ik naar Australië kwam, me er zo op ingesteld had om alleen te reizen en dat ik er nu zo’n moeite mee heb. Maar ik heb echt zo’n super toffe tijd met Marieke gehad, dat ik die tijd graag vast wil houden. (ff snotteren – ja van de verkoudheid hè, die ik al meer dan een maand bij me draag)

Maarrr…… Ik kan verklappen dat ik er vandaag weer vertrouwen in heb gekregen. Er staan me nog zo veel leuke dingen te wachten, dat ik echt weer zin heb om verder te gaan.

Haha… komen er net drie wandelaars uit de bosjes ‘gesjraveld’. Een half uur later zien ze mij pas zitten. Lachend vragen ze (omdat ik zo op een rots zit): ‘Are you a mermaid?’ Ook zij geven weer een tip van een geheim wandelpad. Ga ik zo ook maar eens ontdekken.
En dan op tijd weer naar huis, want ik had op de heenweg op zo’n 150 km te weinig geteld. Het duurde dus geen uur, maar 2,5 uur om hier te komen (‘just around the Block’, toch?).

Ik ben weer bezig om wat meer beeldmateriaal te verzamelen. Laatste tijd weinig foto’s geknipt, maar dan ook weinig bijzonders gedaan. Ik heb vandaag al weer wat geoefend met het knippen met de zelfontspanner. Ik kan dadelijk namelijk niet elke keer vragen: ‘Marieke, wilse ff un foto van mich knippe, dan heb ik bewies vur toes det ik auk eg hei bin gewees!’ Maar aangezien er hier niet overal geschikte plekjes zijn om de camera veilig en stabiel neer te zetten, komt er af en toe wel eens een balkje te veel op te staan (zie foto’s). Ik mocht trouwens ook eigenlijk niet achter de balustrade komen, maar ach, als er niemand kijkt… Waarom niet? Wat er op staan zijn trouwens tekeningen van Aboriginals. Nee, ze hadden toen nog geen verf, maar ze hebben het nu verschillende kleuren gegeven, zodat leken als ons het ook goed kunnen volgen.

Toen ik terugliep van het eerste geheime wandelpaadje, hoorde ik ineens ‘krrrrrrrrrrk, pfffff’. Toen ik omkeek, zag ik een groot, dor palmblad naar beneden vallen, precies op de plaats waar ik een halve minuut geleden liep. Sow, was dat ff schrikke.
Maar mijn hart ging nog meer ‘kedoeng, kedoeng’ toen ik weer in de auto zat op weg naar huis. Ik was net op aan het trekken, springt er een kangoeroe voor mijn auto de weg over. Maar niks gebeurd, hij heeft levend de overkant gehaald. Heb ik dat ook weer eens meegemaakt. Ik heb tot nu toe alleen nog maar dode kangoeroes langs de weg zien liggen (en die liggen er errug veel!!!). Heel vaak zie je dan ook nog eerst een grote kangoeroe en later een Joey. Er staan ook vaak borden langs de weg die vertellen dat je een nummer moet bellen als je een aanrijding met wild hebt gehad. Maar ons is verteld dat je dat beter niet kunt doen, want dan ga je een heel proces in, waar je niet vrolijk van wordt. Hopen dat we niet hoeven te kiezen…

Leuk is ook dat je hier in de outback van die bollen met takken de weg over ziet waaien, die je ook in films (als de woestijn gefilmd wordt) ziet. Ik heb er nog geen foto van kunnen knippen, dus gebruik je verbeelding maar om te snappen wat ik bedoel.

Ik heb Marieke maar eens even lief aangekeken, zodat ik jullie nog kan verblijden met een verhaal. Het is nog niet helemaal zeker wanneer ik uit Emerald ga vertrekken, dus ook niet wanneer ik in Cairns aan zal komen. Ik blijf namelijk nog een paar dagen plakken om Marieke te vergezellen en dan doe ik straks gewoon wat langere dagen rijden om het in te halen.

Slapen doe ik trouwens tegenwoordig in de auto. Omdat het erg koud kan worden hier ’s nachts, is dat de warmste optie. Het is erg fijn om gewoon elke keer alles mee te kunnen nemen als je ergens naar toe gaat. Hoef je niet meer na te denken wat je allemaal nodig zal hebben. Dus jullie zullen me straks het eerste jaar alles na mogen komen brengen, omdat ik dan niet meer gewend ben om zelf na te denken :p.
Overdag is het verder meestal zo'n 20 graden met een mooie strakblauwe hemel, maar daarom wordt het 's nachts dus ook zo koud. Ja... voor wat, hoort wat!

Ik ga er maar weer eens een eind aan breien. Veel plezier deze keer ook met de foto’s.

Tot schrijvens

Ellen

  • 19 Juni 2011 - 06:08

    Lucia:

    Leuk verhaal weer, en "hou het vertrouwen vast".

    Groetjes

  • 19 Juni 2011 - 08:02

    Tante Nel:

    Ha Meisi.
    Een heel tof verhaal weer,heel leuk dat Marieke werk heeft misschien minder leuk voor jou maar jij gaat er voor zeker weten.
    Soms ligt het geluk bij iemand anders,maar het komt zeker ook bij jou.
    Je bent zeker niet alleen op de wereld,kangeroes zijn al zat bij je in de buurt.
    Het is vanmorgen hier op vaderdag een hele regenachtig en stormachtige dag,geen fiets weer vandaag dus.
    Ellen hou je sterk voor alles wat nog komen gaat en we weten dat het goed komt.
    Heel veel groetjes uit de Vergelt.
    Tante Nel..... Ome Ton

  • 19 Juni 2011 - 10:06

    Familie Crienen:

    Hoi hoi,

    Yes, foto's.....we zijn wel echt jaloers hoor, wat is het daar mooi....
    Leon mist de foto van de kraan :-)
    Wat beteft Marieke...komt allemaal goed, lieve Ellen....alles heeft z'n reden, dus het moet gewoon zo zijn....we hebben er alle vertrouwen in, dus ...gaan met die banaan!

    Geniet en houdt ons op de hoogte he!

    Groetjes, Leon, Lilian, Indy & Bo.

    P.S. Heb je al een 'leuke' hunk gezien????

  • 19 Juni 2011 - 11:51

    Elles:

    Heej Ellen,

    Toevallig kwam ik via via op deze site terecht en zie gewoon dat je een geweldige reis aan het maken bent! Ik heb al je verhalen achter elkaar zojuist gelezen en wat klinkt het geweldig! Echt helemaal super! En een jaar lang weg van huis, echt knap hoor, dat zie ik mezelf niet snel doen!
    Hoe is het verder met je?

    Gr's Elles de Rijck (als je me nog kent hihi)

  • 19 Juni 2011 - 14:46

    Moeders:

    Ha meid
    Ik moest wel even een traantje weg pinken,omdat je nu alleen verder gaat.ik zou nu graag even overvliegen,maar helaas dat gaat niet zomaar .Wij gaan ons nu even bezig houden op het opa en oma worden.En dan zien we wel verder.Hou je haaks. Trouwens wel weer een mooi verhaal.
    Groetjes pap en mam

  • 19 Juni 2011 - 19:50

    Janneke:

    Ha Maedje,

    Mooi verhaal! Blief vertrouwen hoije, zeker in dichzelluf, want doe duis ut geweldig allemaol!
    Hopelijk vings auch dich snel diene weag... Mer wae zien d'r van overtuugd det det dich geit lukke!!!
    Prachtige foto's!

    Kus van os allemaol xxxxx

  • 20 Juni 2011 - 14:37

    Sonja:

    Ha die Ellen,

    Wat een geluk dat er een kangoeroe overstak, een nijlpaard was vast niet snel genoeg gewest!
    Ook in je eentje gaat het je wel lukken, niet teveel piekeren maar ervoor gaan!!
    Blijf genieten.

    Groetjes Sonja

  • 20 Juni 2011 - 15:24

    Til:

    les van 6 is het gelukt??

  • 20 Juni 2011 - 22:18

    Tom:

    Hey Ellen,

    Kei sjiek wat je daar allemaal mee maakt!!! B-)
    Geniet er maar lekker van :)

    Groetjes,
    Tom :D

  • 21 Juni 2011 - 06:52

    Barry, Malou En Eef:

    Heej Ellen, ik mot toch wel hiel erg lache als ik die foto's van dich zeen.... Typisch Ellen, veural die van die botterham.
    Is idd neet leuk desse allein mos gaon, maar misschien mosse ff aan het idee wenne en kumpt het daornao hielemaol good. Neet de moed metein opgeave. Geniet der maar lekker van en dink der aan. Weej kieke alweer oet naor un niej verhaol.
    Leefs Barry en Malou en unne dieke knoevel van Eef.
    Ken nog steeds neet laupe, dus de mos nog daor blieve, hihihihi

  • 22 Juni 2011 - 09:55

    Til Jan:

    ha ellen nou zit ik allein en lukt misshien alles. leuke fotos en verhalen maar ik waas waal op de huugte gehoiien; meitje wat is et do shoen bedank veur de kaart we zooien dig komen opzuuken as det mer de helft van de oren vliegen waas hei ,geniet nog heel veul ich stop want ig heb pien in de ruk van et zitten gr en kus van os ig hoi van dig!!

  • 22 Juni 2011 - 17:51

    Tante Lucy:

    Hoi Ellen
    Wat weer een mooi verslag van je reis.
    Jammer van Marieke maar je kan het ook alleen en misschien tref je wel weer iemand. Jan mist de foto van de kraan !!!
    Geniet verder van je mooie reis en laat ons snel weer wat horen van jou.
    Groetjes van Beringe

  • 24 Juni 2011 - 08:59

    Moniek:

    De een na laatste foto, laat die je kapotte stick zien? :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Hallo iedereen, Wat leuk dat jullie mijn dagboek komen bezoeken! Ik zal jullie onder andere via deze weg op de hoogte houden van mijn reizen en tripjes. Kijk nog even verder op de site en bekijk ook vooral de mooie plaatjes van de landen. Tot schrijvens!!! Groetjes Ellen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 100115

Voorgaande reizen:

25 Mei 2017 - 16 Juni 2017

East Africa

14 Oktober 2016 - 27 November 2016

Zuidelijk Afrika

12 April 2011 - 14 April 2012

Ellen goes down under

23 Augustus 2007 - 19 Januari 2008

Stage in Ghana

Landen bezocht: