Supervakantie - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu Supervakantie - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu

Supervakantie

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

12 Januari 2008 | Ghana, Tamale

Hallo allemaal,

Super bedankt weer voor de leuke reacties van jullie allemaal. Paps en mams zijn al weer een week in het land en dat betekent dat we nog maar een week te gaan hebben. Na van verbazing in verbazing te zijn gevallen, zijn ze toch al een beetje gewend aan het '180 graden anders' leventje.

Maandag hebben we op de kinderafdeling knuffels uitgedeeld. Dit was een super groot succes! Ik had verwacht dat er geen patiënten meer waren die ik 2 weken eerder nog verpleegd had. Maar helaas waren die er wel nog. Sommigen waren er beter aan en sommigen ook slechter. Het was in ieder geval goed om te zien hoe sommigen zich er bovenop hadden geholpen. En als je ze dan een knuffel in de handen geeft en je een grote smile krijgt, smelt je hart toch helemaal. We zijn dan ook erg fanatiek geweest met foto's knippen en filmen, zodat jullie ook mee kunnen genieten van de vreugde die jullie daar gebracht hebben, door die knuffels te verzamelen. Allemaal bedankt daarvoor!!!! Het was echt super. En omdat het zoveel knuffels waren (en er gelukkig niet zoveel kinderen op de afdeling lagen), hebben we de helft nog achtergelaten bij twee andere nederlandse studenten, zodat zij ze over een paar weken aan nieuwe kinderen kunnen geven. Daar volgen nog meer foto's van dus...

Dinsdag zijn we begonnen om de trip naar Mole te maken. We kwamen er al snel achter dat we in een trotro (naar Techiman) zaten die al jaren geen APK-Keuring meer had gehad. Op een gegeven moment verloren we een remschijf, waardoor deze vervangen moest worden. Toen we weer 5 minuten onderweg waren, kregen we een lekke band. Omdat we geen reserveband bij ons hadden, moest de band geplakt worden (in een ander dorp), wat ook weer een uur koste. Toen hebben we besloten om maar tot Kintampo door te reizen en daar te overnachten. Dat verliep allemaal zonder problemen (behalve dan dat ze daar nog nooit hebben gehoord van nachtrust, want op het trotro-station tegenover ons guesthouse is de hele nacht actie geweest).

De volgende dag zijn we al vroeg naar Tamale vertrokken en daar kwamen we zonder problemen aan. In Tamale aangekomen werden we met 'tig' verschillende aanboden voor een trotro naar Mole overvallen. Uiteindelijk dachten we een goede deal te hebben gemaakt en zijn we aan de hoebel-hoebel-hop-hop-hop-weg begonnen. Dat had achteraf beter gekund (een trotro die wel veringen heeft, is iets comfortabeler), maar overal is een oplossing voor te vinden. Til heeft het grootste deel van de reis achterstevoren op haar knieën op de stoel gezeten en de rest heeft om de paar minuten verwisseld van bil om de andere bil te ontlasten. Heerlijk die rimboe! Haha.

In Mole vielen al onze zorgen, heimwee (niet dat ik die had, maar voor het geval paps of mams ze wel hadden ;)) en negatieve gevoelens van ons af, want het was daar een paradijs! Heerlijke rust, mooie natuur, lekkere drankjes en Sanne, Marrit en Linda die je na 2 dagen niet te hebben gezien eindelijk weer tegenkomt!!!! ;) Haha... De trip in het park was ook super. Genoeg olifanten en andere beesten gezien. Van de natuur genoten en lekker weer eens actief gedaan (lang geleden hoor! Haha...).

Daarna nog lekker gerelexed bij het zwembad. Vrijdags zijn we weer terug naar Tamale gegaan. Daar heb ik geprobeerd om ook kamers te krijgen, door te zeggen dat ik gereserveerd had, maar helaas daar trapten ze niet in. Sanne, kan je me het nog een keer voor doen hoe je dat doet??? Haha.. Toen we kaartjes voor het de bus naar Kumasi wilden gaan halen, bleek dat die al vol zat en we dus moesten wachten tot zondag om naar Kumasi te kunnen. Nou ja, daar zat niks anders op, maar dan wilden we ons wel beetje meer luxe geven, dus zitten we nu in een wat beter hotel lekker uit te rusten van de drukke en indrukwekkende dagen.

Binnenkort zal ik kijken of ik nog wat foto's erop kan zetten. Ik ga nou snel afsluiten, want mijn minuten zijn bijna op...

Iedereen bedankt voor de knuffels, kaartjes, pakketjes, aandacht en alles. Hou het rustig daar en tot snel.

Groetjes Ellen

Ps. Lucia: het pakketje is afgeleverd!

  • 12 Januari 2008 - 14:40

    Marion:

    snollie!

    nog 1 weak... en dan bisse wer toes! :D

    duchtig PARTY dan hè!
    en de carnaval steit auk wer veur de deur... ALAAF!
    wat un leave hese toch!

    geniet de komende weak der nog mer goot van... want zuls mesjien dan toch wel wer get heimwee kriege noa Ghana as wer truk bis in city Kepèl...

    wies ZA de 19e!

    xx Marion

  • 12 Januari 2008 - 15:01

    Lucia:

    Ha allemaal, nog een week volop genieten en dan weer naar ons koude, winderige en af en toe natte Panningen. Veel plezier nog. Groetjes Lucia en de rest van 109

  • 12 Januari 2008 - 15:15

    Petra:

    Wat un avontuur. Geniet d'r mit zien allen van, dan zeen wea uch eind volgende waek wir gear teruuk.
    Bin beneijd noa de foto's.
    groetjes oeht het graasvreatersriek van os allemoal !!!

  • 12 Januari 2008 - 15:41

    `Lisette:

    Hoi allemaal,
    Geniet nog van jullie weekje het is zo om.
    Fijn dat jullie het allemaal zo leuk hebben.
    Groetjes van de colberskes oet baolder.

  • 12 Januari 2008 - 23:01

    Lucia:

    Bedankt allemaal dat het pakketje is bezorgd!! Leuke foto's. Blijf genieten! Vele groetjes van ons allemaal.

  • 13 Januari 2008 - 11:18

    Tante Lucy:

    Fijn dat jullie het leuk hebben daar.
    He Ellen ik heb nog niemand op een krokodil gezien of durven ze niet????
    De foto's spreken voor zich met de knuffels uitdelen.Geniet er nog van deze dagen en totzien in Panningen.
    Groetjes Beringe

  • 13 Januari 2008 - 12:28

    Mia Ottenheijm:

    Hallo Ellen, José en Herm.
    Wat een leuke verrassing om jullie in Ghana
    te zien. Ik kreeg de site waarbenje.nu via, via, en kan het niet laten om te reageren.
    Het is voor jullie een geweldige ervaring om dit mee te mogen maken en ik zou zeggen
    "geneet zoveul as se kens"!!
    Hartelijke groeten van Herm en Mia.

  • 13 Januari 2008 - 12:36

    Anke:

    Haa Ellen, Opa, Oma, Herm en Jose.
    Nog efkes en dan ziet ge wer thoes.
    Ich heb net de foto's gezeen mer ik mot nog hoeswerk goan make veur merge :(
    De groetjes,
    Anke

  • 13 Januari 2008 - 22:35

    Piet En Tien:

    mooie beelden uit een ver en vreemd land maar zo te zien voelen jullie je al aardig op je gemak ondanks alle ongemakken zodat we ons afvragen of jullie nog tijdig voor carneval terug zijn want we hebben de prins in de straot en de hofkapel zonder Jan kan eigelijk niet Herman moet ik de boomsam nog voor je bewaren?Josè en Til pas op voor de wilde dieren (in het bos)verder vele groeten ,maak er nog fijne dagen van en voor straks behouden vlucht en veilig thuis ,Ellen we hopen je straks in pannigen ook weer te begroeten
    tot ziens piet en tien

  • 15 Januari 2008 - 14:39

    Janine:

    Ha allemaal,

    Het zuut der allemoal erg spannend oeht. En zeker as ich ug zeen laupe in die hempjes, hea regent ut piepesteele!!!
    Geniet der nog mer lekker van det doan wea hey auch. Wea zien al flink aan ut fieste mit Jack I.
    Ich wins uch nog veul gooie reisuren toe doa zonger autopech en een hiele sjoene truukreis !!! Tot in ut weekend.

    Dieke kus van os allemaal.

  • 15 Januari 2008 - 18:43

    Darcy:

    Hallo Ellen,
    Je zult het vast wel raar vinden dat iemand die je niet kent reageert op je verhalen. Ik heb een dag of twee geleden op iemand gereageerd met een aantal vragen over ghana en dan met name het laten overkomen van mij ouders naar Berekum. Zo doende heeft Lucia van Oerle (ken ik zelf niet) mij een mail gestuurd met daarin het verhaal dat jij naar Ghana, Berekum bent gegaan en dat jou ouders daar op dit moment ook zijn. Dus ik dacht laat ik je eens even contacten d.m.v. deze reactie.
    Zelf vertrek ik 28 april naar Ghana, Berekum om daar net als jij stage te lopen. Mijn ouders zouden dolgraag langs willen komen halverwege mijn stage... Mijn vraag aan jou is dus of er in Berekum zelf een hotel zit waar zij kunnen verblijven, mocht dit niet het geval zijn, weet je dan of er in Sunyani geschikte hotels zijn? En heb je enig idee hoe we verblijf voor mijn ouders daar zouden kunnen regelen?
    Verder heb ik dan nog de vraag hoe ver Kumasi in reistijd van Berekum af ligt en of deze rijs goed te doen is met bus of iets dergelijks.
    Ik las in je vorige verhaaltje dat je een laptop bij je hebt, kun je deze alleen gebruiken in een internetcafe, of is het mogelijk om in het complex van het terein van het HFH zelf ook (draadloos) internet te ontvangen.
    Sorry voor de vele vragen, maar zoals je waarschijnlijk zelf ook heb ondervonden is het nog een hoop geregel zo een stage in het buitenland. Ik hoop dat je me kunt helpen met mn vragen, zou bijna kunnen zeggen dat je mn laatste hoop bent. Mijn email adres is crezyinluv@hotmail.com, wacht smachtend op je antwoord.
    Groetjes en hopelijk tot horens, Darcy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Hallo iedereen, Wat leuk dat jullie mijn dagboek komen bezoeken! Ik zal jullie onder andere via deze weg op de hoogte houden van mijn reizen en tripjes. Kijk nog even verder op de site en bekijk ook vooral de mooie plaatjes van de landen. Tot schrijvens!!! Groetjes Ellen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 100117

Voorgaande reizen:

25 Mei 2017 - 16 Juni 2017

East Africa

14 Oktober 2016 - 27 November 2016

Zuidelijk Afrika

12 April 2011 - 14 April 2012

Ellen goes down under

23 Augustus 2007 - 19 Januari 2008

Stage in Ghana

Landen bezocht: