Eindelijk in Ghana - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu Eindelijk in Ghana - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Ghana

Door: Elluh

Blijf op de hoogte en volg Ellen

25 Augustus 2007 | Ghana, Sunyani

Zoooo mense,
Eindelijk zijn we er. Na twee dagen reizen zijn we bij het ziekenhuis aangekomen. Het vliegen ging goed. (jammer genoeg maar een heel klein beetje turbulentie). Toen we in Ghana uit het vliegtuig stapten kreeg ik even een adrenalinekick, zo geweldig man.
Maar ja toen begon het avontuur pas: het zoeken van een hotel. Na minstens 5 hotels te hebben gehad die al vol zaten of gewoon te duur waren, hebben we ons er bij neer gelegd en gewoon een kamer gepakt (voor 50 dollar!!!!)
Lig ik daar lekker in slaap te vallen (en even naar de geluiden buiten te luisteren) hoor ik ineens een bekend liedje.... jaja en nou komt het: het was gewoon Westlife!!!!! en daarna gewoon nog een liedje... nou mijn stage kan gewoon niet stuk... haha...(later vertelde een nederlandse student medicijnen hier dat ze nog erg into Celine Dion, Boyzone enz zijn.... dus wie weet haha).

Na een busrit van 8 uur (op vrijdag de 24ste) over hoebel-hoebel-hoebel-hop-hop-hop-wegen kwamen we aan in Berekum, waar we nog een taxi naar het ziekenhuis moesten pakken. Daar aangekomen bleek dat ze ons pas over een week verwachtten... uhm... foutje...dus onze kamer was nog niet gereed... het was pas 8 uur 's avonds maar al pikkedonker.. dus wij werden voor het verblijfhuis van de Nederlandse co-artsen gedropt. Zij hebben ons weer naar een ander vrouwtje gestuurd die ons een kamer heeft gegeven (na 25 sleutels op drie deuren te passen).
Het was heerlijk om in mijn bed te liggen. En het was nog heerlijker om uit te kunnen slapen vanmorgen (ook al heb ik nog de hele morgen met een stijve nek rond gelopen).

Nou zitten we met 4 co-assistenten in een plaats een half uur rijden van Berekum, waar ze een lux hotel hebben met zwembad, sportcentrum en ja hoor... Internet... Helaas kan ik niet op mijn eigen laptop internetten dus kan ik ook niet webcammen of de microfoon gebruiken. Vandaag heb ik ook geen fototoestel bij me, dus foto's komen er nog aan (en ook daar moet ik mee oppassen, want deze computers verspreiden heel veel virussen...) maar over 5 maanden hebben jullie alle tijd om foto's te kijken...

Vandaag hebben we een gesprek gehad met degene die over de studenten gaat. Was een fijn gesprek en gaf een veilig gevoel. Maandag kunnen we beginnen aan een introductie van twee weken (elke dag op een afdeling meelopen). en daarna mogen kiezen hoe we de rest van de stage gaan vervullen.
Ik heb er echt kei veel zin in en kijk uit naar maandag.

Voor nou ga ik er mee ophouden. Allemaal heel veel groetjes vanuit het heerlijke Ghana... ow we zijn net tot de ontdekking gekomen dat je hier met laptop en al wel kunt internetten... dus dat gaan we voor de volgende keer proberen...

Ps... allemaal heel erg bedankt voor de kei leuke boekjes die jullie gemaakt hebben... toen ik ze in het vliegtuig las, moest ik wat traantjes wegpinken...Toen kwam zo'n hele leuke afrikaanse steward vragen of het wel ging met mij ;).. Ik weet zeker dat ik er kei veel steun uit ga halen en vaak aan jullie zal gaan denken als ik hier gewoon lekker met mijn cocktailtje (of baileys) in de zon kerstmis ben aan het vieren en jullie met je dikke winterjas thuis zitten omdat de verwarming kapot is.....mwhahahaha :D...

Maar ja tot schrijvens...

Groetjes Ellen
Oftwel: kus misj

  • 25 Augustus 2007 - 17:23

    Pap:

    ich mot det ers allemoal lezen
    ich meel noch teruk
    pap

  • 25 Augustus 2007 - 20:16

    Janine:

    Ha Elluh,

    Wat good um te huure des ze good bis aangekome. En auch al ging neet alles volges bukske, du klinks erg enthousias en doa zien wea blij um!! Wae keeke noa al oeht noa ut volgende berich, en hoope det we snel kinne webcamme!! ich heb puck vanmiddag al oeht motte legge, det wea nog neet noa dich kinne zweie!!Dus hopelijk kump det snel. Zo te huur is et doa hiel sjoen in Ghana, dus een bietje jaloers zien we wel!!
    Hiel veel succes en plezeer manjig!!!

    Groetjes van os allemaal!!

  • 25 Augustus 2007 - 20:56

    Van Dien Mam :

    ich bin hiel blei des dich nou al zoe enthousiast bis

  • 26 Augustus 2007 - 09:44

    Fiekswieks (+bubs):

    Fijn um te huure det alles good is gekoome...
    Os oijers zien nou aan t wandelen samen, maja...of det nou zoe gezellig is....;)
    IIG huul veul plezeer doa nog!!!

    Tot lezens!!!

    Dieke Kus Fiekswieks

  • 26 Augustus 2007 - 10:44

    Ingelke:

    Hej!

    haha, vur dich kin t in ghana nimmer stuk mit westlife as intro;)...fijn desse t zoe noa diene zin hees!
    En leuke jonges laupe dr aug al rond zoe te hure:P...
    Hiel veul succes merge mit diene erste stagedaag!

    Xjes ingelke

  • 26 Augustus 2007 - 11:59

    Lisette:

    Hoi Ellen fijn om te lezen dat je goed bent aangekomenen geniet van alles.
    Groetjes van dien nicht oet Baolder

  • 28 Augustus 2007 - 05:46

    Tante Nel:

    Ha Ellen.
    Fijn bericht, mooi Ghana, en het komt allemaal goed,jou woorden spreken voor zich. Tot schrijvens.Gr Tante Nel Ome Ton.

  • 28 Augustus 2007 - 06:10

    Oos Nel:

    Goeie morgen Jose en Herm.
    Wat leuk auh veur uch dat alles goed geit mit ellen,daarom langs deze weeg ein reactie naar Helje, en alles kumt good.
    Wee hoje alles good beej.
    Gr. Nel oet Baolder.
    Sorrie Roel vergete, ,t biste jong.

  • 28 Augustus 2007 - 11:08

    KerS:

    Hey Ellen!
    Eg fijn desse dr nou al zoewe van kens geneete. Maak dr een geweldige tied van en ik goa dig volge (en nou al jaloers zien ;)).

    Kus kerS..

  • 28 Augustus 2007 - 16:42

    Don, Pim En Bas:

    lieve Ellen,

    Hoe was jou eerste werkdag? Zijn er ook net zo'n leuke knulletjes als wij?

    In elk geval krijg je van ons allemaal een dikke vette kus.

    Groetjes,

    pim bas en don
    ]-ij';lk[b,m,p-->;;'lk0['[= ]--> allemaal kusjes van Bas








  • 28 Augustus 2007 - 16:58

    Tanta Maria:

    Ha die elle fijn te horen dat je goed bent aangekomen en dat je al naar je zin hebt heb je mijn kaartje nog ontvangen maar dit hoor ik morgen wel van je moeder groetjes Fam.Metselaars Baarlo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Hallo iedereen, Wat leuk dat jullie mijn dagboek komen bezoeken! Ik zal jullie onder andere via deze weg op de hoogte houden van mijn reizen en tripjes. Kijk nog even verder op de site en bekijk ook vooral de mooie plaatjes van de landen. Tot schrijvens!!! Groetjes Ellen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 100110

Voorgaande reizen:

25 Mei 2017 - 16 Juni 2017

East Africa

14 Oktober 2016 - 27 November 2016

Zuidelijk Afrika

12 April 2011 - 14 April 2012

Ellen goes down under

23 Augustus 2007 - 19 Januari 2008

Stage in Ghana

Landen bezocht: