En zo gingen er weer twee weken voorbij! - Reisverslag uit Berekum, Ghana van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu En zo gingen er weer twee weken voorbij! - Reisverslag uit Berekum, Ghana van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu

En zo gingen er weer twee weken voorbij!

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

19 Oktober 2007 | Ghana, Berekum

Hoi hoi,

Weer een nieuw berichtje en nieuwe foto’s vanuit hiero.

Deze week (terug op Maternity) is er niet veel veranderd, behalve dan wat nieuwe patiënten. Ik kwam maandag binnen en kon al meteen weer mee in het ritme. Niemand vroeg hoe mijn week was. Dit vond ik eigenlijk wel komisch, want volgens mij wist niemand daar waar ik ook al weer naar toe was die week (terwijl ik dit 3 keer gezegd heb). Hierdoor werd ik dus weer met mijn neus op de feiten gedrukt dat ik in Ghana zit.

Deze week merk ik wel dat ik weer wat beter in het ritme zit. Ik snap sneller wat ze vragen (omdat het Ghanees-Engels niet zo mega geweldig te begrijpen is) en weet wat ik moet doen als ik ’s morgens begin. Het werkt ook een heel stuk fijner nu er geen Ghanese studenten meer rondlopen. Dan wordt er in ieder geval niet zoveel werk voor mijn neus weggekaapt en kan ik zelf wat meer overzicht houden.

Vrijdag stond ik op met een beetje griepverschijnselen. Ik dacht meteen: ‘Ja hoor wordt het weekend en wordt ik ziek!’ Om twaalf uur kwamen ze op de afdeling erachter dat ik ziek was gaan werken, waardoor ze me een beetje voor gek verklaarden en me meteen naar huis stuurden. Dit liet ik me natuurlijk geen twee keer vertellen en na wat uurtjes slaap en wat P’molletjes (paracetamol noemen ze hier P’mol), had ik nog steeds een hoofd als een baksteen, maar was ik in ieder geval al weer een beetje aanspreekbaar ;). Vrijdagavond dus maar even rustig aan gedaan, zodat ik al mijn energie voor zaterdag kon opsparen!
Zaterdag nergens last meer van gehad, behalve een flinke after-dinner-dip! Haha… eerst drinken en dan pas gaan eten is dus niet zo’n erg goeie combinatie ;). Daarna nog een leuk feestje gehad (zie foto’s).
Zondag lekker uitgepuft van een geweldige zaterdagavond en een frisse duik in het heerlijke zwembad genomen.

Maandag had ik vrij. Waarschijnlijk doordat de Ramadan af was gelopen dit weekend, maar geen idee waarom de maandag dan een feestdag zou moeten zijn. Maar ja, er zijn wel meer onlogische dingen hier! Dus, daar ga ik me allemaal niet druk om maken. Toen heb ik lekker wat huiswerk gemaakt, mailtjes getypt en natuurlijk ook dit bericht.

De rest van de week heb ik eigenlijk niet veel bijzonders gedaan... een beetje gewerkt, huiswerk gemaakt, gerelext, pannekoeken gebakken voor 15 man, Prison Break gekeken... Prison Break???? ja ook hier kunnen ze ontsnappen... hahaha... Ik heb de dvd van het eerste seizoen gekocht, de rest volgt nog, en ben er nou al weer verslaafd aan geraakt. Het schijnt zelfs dat seizoen 3 hier te koop is, terwijl die in Nederland nog niet eens op tv is (of misschien nou net bezig is). Eventjes naar gaan zoeken dus... Maar ja dit was het wel weer voor de afgelopen twee weken.

Heel veel groetjes van mij aan iedereen!

Hou het rustig daar dan doe ik dat ook.

En tot schrijvens of sprekens!

Groetjes Ellen

  • 20 Oktober 2007 - 12:20

    Laura:

    He Ellen,

    Helaas heb ik op mijn kamertje in Eindhoven geen internet. Dus lees ik je indrukwekkende verhalen stiekem tussendoor in een dienst of als ik weer in m'bree ben. Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt daar. Ben toch wel een beetje jaloers ;)(was ik maar meegegaan). Nee hoor, op de afdeling Interne/Oncolgie heb ik het ook erg goed naar mijn zin.
    Groetjes Laura

  • 20 Oktober 2007 - 13:19

    Moeders:

    Ha juffie
    ``t waas volgens mich `n erg leuk feestje ,det zuise wel aan de foto`s net zoe wazig as ge aug allemoal.Mer as `t mer gezellig waas. Wiese dich neet lekker veuldes, wat dachse toen waas os mam mer hei dan kos die mich ff lekker veur winne.Verder alles good. groetjes `t thoosfront.

  • 20 Oktober 2007 - 13:58

    Roel:

    Hej dien nederlandse broor. Hej en hese doar al unne coelie gevonge dea se mit nor hoes nims. Doe zuls mich wel op det fiestje gemist hebben of neet. Ape zaat natuurlijk. Mer doe hees het wel noar dien zin zoe te huure en te leaze. En het wear is doar good hej heet het vandaag al vur ut irst dit joar gevrore.

    groetjes uit het koude nederland

  • 21 Oktober 2007 - 08:25

    ìk:

    eeeej sjef hey die broeder uit afghanistan zonder zwembad maar ook met prisonbreak vette foto's manne

  • 21 Oktober 2007 - 11:54

    Marion:

    ha snollie,

    eindelijk wer s foto's van dig... jammer desse der zelf neet duk op steis.
    ig zoog dea 2e foto van dig, woarse in de baum steis mit det geale truitje, ig sjoot spontaan in de lach. kieks der wel blie bej :p

    de fiëstjes zien doa dus auk goot. gelukkig mer!

    joa ig goan dien mailtjes s leaze :D

    xx Jonno


  • 21 Oktober 2007 - 13:07

    Lisette:

    Ha die Ellen.
    Wij lopen al wel in de winterkleren en jij loopt nog in je hempie.Geniet ermaar van als je thuis komt vat je meteen een koutje.Leuke disco waar zijn de disco lampen( grapje).
    He zo te lezen gaat nog steeds alles goed met jouw. Bij ons gaat ook alles goed de jongens hebben nou herfstvakantie dat zullen ze bij jouw wel niet kennen he?
    Net terug van een paar lekkere uurtjes zwemmen met de kids heerlijk is dat.
    Jij kunt dat lekker buiten.
    He de groetjes en zorg dat je niet ziek wordt daar je weet maar nooit he in die jungle daar.
    Groetjes van de colberskes oet Baolder.

  • 22 Oktober 2007 - 08:37

    Anke:

    Haa Ellen,
    T is doar dus nog steeds leuk, det is wel te zeen.
    Wea zien gister truuk gekomme van familieweekend in Bennekom, en we heije zelf kiës gemakt,, mer det stonk nogal..

    Gister zien we nog noar t openluchtmuseum in arnhem geweest.
    t waas wel n leuk weekend..

    nog hiel veul plezeer doar..

    groetjes Anke

  • 23 Oktober 2007 - 20:34

    Pier,:

    Hoi ellen,

    Zoe te zeen hees dich ut fieste gevonge wel gevierlijk want wea misse ozze oppas nau al.
    Wae zien auch un weekendje weg geweest noa de veluwe,tof man ein groet fiest,we hebbe lekker un paar daag kinne geneete net wie dich auch.
    Wea zien os al aan ut veurbereide op de vastelaovend.
    Mot ich dich de datums auch maile (grapje).Amuseer dich nog mer good dan zeen wea os weer snel.

    Gr Pier,Janine,Puck en Jikke

  • 24 Oktober 2007 - 09:43

    Boogaard 3:

    Het ziet er wel lekker warm uit bij jullie
    Wij hebben de eerste vorst al weer achter de rug
    Koud he
    We missen je hier toch wel hoor, krapte, krapte krapte.
    Dus als je weer in het land bent mag je weer bij ons flink aan de slag
    Maar voor nu geniet nog maar lekker in Ghana, en wat leuk dat je ouders komen.
    Het is voorbij voordat je het weet

    Groetjes
    Iedereen van Boogaard 3

  • 24 Oktober 2007 - 09:45

    Pim:

    sta jij zo naakt of zijn dat zwarte manekes.
    Ik ben zatderdag gewonnen met 10 0 koningslust en dat vond ik het luekst.

  • 24 Oktober 2007 - 16:20

    Ellen:

    hallo Mensen,

    Het is nog geen tijd om een nieuw bericht erop te zetten (dat heb ik overigens ook nog lang niet klaar), dus dan maar even een tussenbericht.

    Ik mis jullie allemaal ook zo verschrikkelijk (vooral nu ik al drie dagen de griep heb). Ik heb vandaag een malariatest gedaan en dit was het waarschijnlijk niet. Maar ik moet vanavond dus wel een afscheidsfeestje gaan missen van een co-assistent.

    Herfst kennen ze hier inderdaad niet, alleen maar het droge en het natte seizoen (jaaa.... waar blijft dat droge?) We worden nog veel te vaak overvallen door een flinke regenbui, maar ja zal eerlijk zijn dat kan niet op tegen het gevries bij jullie ;). Maar daarentegen hebben die Ghanezen hier volgens mij wel iets van 4 maanden vakantie (de studenten tenminste).

    En Peter: ik bin al weake aan det oppasschema aan ut dinke. Van mich moogse ut zoe snel steure as wienier ut aaf is... Ik zit ilke daag wel unne kier mit mien gedachte bij mien truukkomst in Kepel, en heb al zin um wer in de roetsj mei te goan. Ik drei zelfs vur de erste kier in mien leave vreiwillig carnavalsliedjes ;).

    En Boogaard 3: Ik kan niet wachten om weer lekker te komen werken en lekker lol te hebben daaro!

    Maar dat alles wil niet zeggen dat ik het hier al moe ben. Ik heb het nog steeds naar mijn zin. De tussenevaluatie zit er al op en het ziet er allemaal voorspoedig uit.

    En Pim: Super gedoan jong! bin trots op dich. Gank zoe door mit voetballe! En wiest mit don mit voetballe? En dea grotste spreakbuus van un breurke van dich, wil dea nog neet op voetbal? Kries unne dieke knuffel van mich!!!!

    Dus ik ga nou nog maar even verder tiepen en mailen en me ellendig voelen, daarna een half uur hoebel-hoebel in een taxi zitten en dan lekker weer mijn bed in duiken.

    Heel veel groetjes van Ellen

  • 25 Oktober 2007 - 17:05

    Don:

    wea hebben herfst vakantie dinsdag weeze
    zwumme mid de burt en det waas hiel leuk.
    want veurig joar durfde ik neet van de glijbaan mer now wel en det ving ich ut leukste

  • 28 Oktober 2007 - 11:16

    Tante Lucy:

    Ha Ellen ik zie dat het je goed gaat op een griepje na.Leuk om weer te lezen wat je allemaal weer mee maakt.Op de foto"s zie je er goed uit.Mag vaker een foto van jezelf bij!!!!Ik ben aan het behangen maar dat zullen ze daar niet kennen.Nu heel veel plezier daar en we wachten weer om een berichtje van jou.
    Groetjes Ome Jan ,Tante Lucy en Alice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Hallo iedereen, Wat leuk dat jullie mijn dagboek komen bezoeken! Ik zal jullie onder andere via deze weg op de hoogte houden van mijn reizen en tripjes. Kijk nog even verder op de site en bekijk ook vooral de mooie plaatjes van de landen. Tot schrijvens!!! Groetjes Ellen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 100132

Voorgaande reizen:

25 Mei 2017 - 16 Juni 2017

East Africa

14 Oktober 2016 - 27 November 2016

Zuidelijk Afrika

12 April 2011 - 14 April 2012

Ellen goes down under

23 Augustus 2007 - 19 Januari 2008

Stage in Ghana

Landen bezocht: