Ziek zijn: bah! - Reisverslag uit Berekum, Ghana van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu Ziek zijn: bah! - Reisverslag uit Berekum, Ghana van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu

Ziek zijn: bah!

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

31 Oktober 2007 | Ghana, Berekum

Allo allo,

Hier is Ellen weer (hè mam ;))! Na een weekje ziek te zijn geweest (mijn darmen zijn nog steeds niet helemaal op en top fit :p), ben ik eindelijk weer begonnen met werken. Ik zal even vertellen wat ik allemaal gedaan heb vorige week en het begin van deze week (al is dat niet zo heel veel :p).

Maandag stond ik op met griep en hebben mijn medestudenten moeite moeten doen om mij weer terug het bed in te werken, want anders was ik gewoon naar de afdeling gegaan. Ik heb toen zowat de hele dag lekker geslapen. ’s Avonds kregen we spaghetti en ja daar kan ik nooit nee tegen zeggen, dus heb ik me toen, na een hele dag op een sinaasappel te hebben geleefd, helemaal volgepropt. Daar protesteerden mijn darmen hevig op! Maar ja, het was wel lekker!

Dinsdags ben ik gewoon gaan werken (hoezo workaholic?), maar om 10 uur lag ik al weer in mijn bed.

Op woensdag ben ik heel verstandig maar in bed blijven liggen. ’s Middags heb ik een malariatest gedaan en hieruit bleek dat het geen malaria was. En op donderdag stond ik al weer ´vrolijk´ in de keuken, waarna ik me weer omgedraaid heb en toch maar besloot om de hele week thuis te blijven. Haha… dat bewijst maar dat ik niet goed ben in thuisblijven. ´Wat bin ik toch un sjakvot, hè mam?!’

Hetgene wat ik het meeste gemist heb deze week was: de tv! Hahaha... juist nou had ik zo'n zin om gewoon lekker op de bank te hange en te kunnen flipperen. Maar ja, ook dat heb ik overleefd;).

Zaterdag was Maartje, een van de co-assistenten, jarig en zijn we met zijn vieren naar Kumasi geweest (Anna, Maartje, Marit (een vriendin van Maartje) en ik). Daar hebben we lekker gegeten in een luxe Indiaas Restaurant en daarna nog in een luxe tent wat gedronken. Zondag hebben we lekker gezwommen bij een hotel in Kumasi, geïnternet met een supertrage verbinding en drie uur weer teruggereisd met de trotro. Thuis aangekomen kwam ik erachter dat ik mijn sleutels kwijt was. Ohohw… Nou ja dat was snel opgelost, want maandag was ik in Sunyani en ik hoefde maar even rond te vragen en ik werd al naar een ‘Key shop’ gebracht die mij twee sleutels na maakte voor 2 Cedis (iets van € 1,50).

Dinsdag was het erg druk op de afdeling (5 nieuwe opnames tussen half 8 en half 2, waar ik er drie zelf van heb gedaan :D). Een opname hier is wel wat anders dan in Nederland: de patiënt wordt naar haar bed gebracht, de vitale functies worden opgeschreven en dan moet er wat papierwerk ingevuld worden. Het was al heel wat dat het hoofd mij die opnames liet doen, want normaal zegt ze meteen dat ik dat toch niet kan. Maar het was in ieder geval heerlijk om weer eens de hele morgen ècht bezig te zijn en op en neer te rennen.

Op woensdag was het wat minder druk, maar ik heb toch lekker kunnen werken. Op de verloskamer is het nog steeds erg druk dus ik hoop dat er de hele week nog veel opnames komen op onze afdeling. Dit is namelijk mijn laatste week op de Maternity, dus moet ik er nog even goed van profiteren.

Volgende week begin ik op de kinderafdeling. Daar heb ik wel zin in, maar nu het steeds beter op de ‘Maternity’ gaat, heb ik ook wel zin om het hier nog een beetje te rekken.
Maar ja we zien wel hoe het loopt.

Nou dat was het wel weer een beetje voor deze keer. Ik heb geen nieuwe foto’s meer geknipt, dus die komen volgende keer weer mee.

Groetjes Ellen

  • 31 Oktober 2007 - 16:28

    Anke:

    Haa Ellen,
    Heese os kaartje al gekrege ?
    Wea zien alwer noar sjoel aant goan dees weak..
    Gelukkig desse mer wer beater bis want angers is der oug niks aan.
    Nog veul plezeer want ik goan nou hoeswerk maken..

    Groetjes Anke

  • 31 Oktober 2007 - 16:59

    Tante Nel:

    Hee Ellen.
    maar goed dat je weer beter bent want ziek zijn is helemaal niks aan.
    Leuk je verhaal weer te hebben gelezen en alles gaat toch heel goed met jou met al het werk en feestjes en uitgaan.
    Heel veel plezier verder en we lezen wel weer.
    Groetjes van Tante Nel & Ome Ton.

  • 31 Oktober 2007 - 17:58

    Roel:

    hej sjerf ich heb det nummer gevonge

  • 31 Oktober 2007 - 18:01

    Maria Stultiens:

    Ik vind het iedere keer weer leuk om je verhaal te lezen , en ik hoop dat je straks terug kunt kijken naar een geweldige stageperiode .Ellen ik wens je veel succes en een goede gezondheid groetjes moeder Sandra

  • 31 Oktober 2007 - 18:19

    Door:

    Ha Ellen
    Gelukkig ben je weer beter.:p
    Ik verheug me iedere keer op een nieuw bericht.Ik denk dat de kinderafdeling ook wel iets voor jouw is :d
    Veel succes en vooral veel plezier!!!
    Groetjes Door

  • 01 November 2007 - 10:28

    Lisette:

    Hoi Ellen
    Ziek zijn kun je maar beter hier in Nederland doen hoor.Dan wordt je verwend door dien mam!!!!!!
    He als je leuke verhalen over de verloskamers hebt laat maar horen is altijd leuk om te lezen hoe moeilijk dat wij hier soms doen.
    Veel succes bij de kleintjes ik weet zeker dat je dat goed bevalt tussen de kids.
    Met nick en noud amuseer jij je ook altijd.
    De groetjes van de colberskes oet baolder.

  • 01 November 2007 - 21:16

    Moeders:

    Hei dan veur de 4 de kier.Ut wilt mer neet lukke deze kier.
    Ich hei neet gedag des dich de tv helder zous misse dan mich. Ich hei dich angers wel wille kome um dich get in de watte te legge, mer ja det is nou neet mier nudig zo te leeze.Dao bin ich aug blei um dan kinse der wer aan wie verkes wullem.Ich wins dich hiel veul suc6 op de kinger aafdeiling.
    Groetjes en unne dikke knuffel van mich.

  • 02 November 2007 - 12:21

    Janneke:

    Ha Ellen....
    Gelukkig ben je weer beter! Lijkt me erg vervelend om er zo hondsberoerd aan te zijn als je zo'n eind van huis af bent! Want ja...doe kins veul zegge over "de mooders van Beurskens", mer verwinne det kinnen ze wel!!" (hihi)

    Hier gaat alles z'n gangetje, ik ben inmiddels weer rond en gezond en met Pien ook alles oke! Een echte strikkel! Waar heeft ze het toch van!?

    Het ga je goed weer en heel veel succes met de afsluiting op de Maternity en toi toi toi op de kinderafdeling!!!!

    Liefs Pien, Roy en Janneke

  • 03 November 2007 - 16:53

    Ome Ton & Tante Nel:

    he Ellen
    Wat leuk dat je gebeld hebt ,jammer dat ik niet thuis was maar ik heb alles gehoord.
    Wat denk je dat ik het leuk zou vinden als ik zover weg zat om een kaart te krijgen van mijn familie toch.
    Hou je haaks en wij lezen wel weer als je nieuws hebt.
    De groetjes van ons tweetjes uit de vergelt.Doeiii.

  • 04 November 2007 - 09:32

    Herm :

    des harstikke schoen desse wer baeter bis. vuul sucses bei dien nej kientejs, en asse get neet wets doe kens mich altied bellen. groetjes vanos aan uch allemol.

  • 04 November 2007 - 10:22

    Tante Lucy:

    Hoi Ellen
    Ik ben blij te horen dat het weer goed gaat met jou.
    Ziek zijn,en dan zo ver weg en geen tv en geen mam bij de hand dat is maar niets.Ik hoop dat je je draai op de kinderafdeling snel gevonden hebt.Het lijkt mij een leuke en boeiende afdeling te zijn, maar dat horen we de volgende keer weer van jou.Heel veel sucses Ellen.Groetjes Tante Lucy Ome Jan en Alice

  • 04 November 2007 - 12:01

    Thieo Bricklayers:

    Of hoef ik geen engels tegen je te praten.
    Wat voor taal spreken ze daar eigelijk ?
    Jammer dat je weer beter bent kun je geen TV meer kijken. ik hoef niet te vragen hoe het met je gaat dat heb ik al gelezen. ik zal je vertellen hoe het met ons gaat. Goed !
    Het weer is een beetje fris maar voor de rest gaat het wel onze kippen leggen nog steeds geen eieren. de vriendin van Malou heeft een baby, Woud. lotte is al weer 3 jaar vriedje van Frank. wij hebben een nieuw huisdier Jaap verder weet ik niks belangrijks te melden ik zal als het me lukt een foto van jaap sturen.

    Ome theo

  • 04 November 2007 - 16:12

    Ellen:

    Hallo,

    Allemaal weer super bedankt voor jullie reacties!!!! Er staan nu wat foto's op van het ziekenhuis.

    En verder weet ik eigenlijk niet veel te vertellen. Dat komt binnenkort wel weer!

    groetjes Ellen

  • 07 November 2007 - 12:59

    Ilse Van Lipzig:

    Ha Ellen!

    Wat ontzettend gaaf dat ik in Ghana zit. Heb je website even bekeken, wat een super ervaring zeg! Al zal het soms ook hartstikke moeilijk zijn, zo ver van huis en een enorm cultuurverschil.
    Ik was vorige week bij jullie thuis (je raad het al....de auto he) en toen heb ik even met je papa en mama staan te praten.
    Ben jaloers op je, zo'n stage-ervaring heb ik nooit gehad. Wij vertrekken bijna naar Australie.....3 december is de voorlopige geplande datum, als ons visum tenminste op tijd komt.
    Heel veel succes en plezier verder nog.

    Gr. Ilse

  • 07 November 2007 - 17:12

    Judith:

    Ha Ellen, leuk dat je in Ghana zit. Hoe bevalt je stage daar? Is de omgeving mooi om te zien en beetje uit te houden in de warmte? hoe warm is het daar nu? Ik ga miss vrijwilligerswerk doen in ghana, ben even aan het rondkijken en dan even alles op een rij zetten of ik wel echt wil gaan.
    Have fun!

    Liefs judith (zat vorig jaar bij kkj bij je in de klas)

  • 10 November 2007 - 18:49

    Lieke:

    Heej Elle..
    Merge is ut wer zoewiet he.. Hebste dien carnevalspekske auk mejgenome noar Ghana, of hebbe ze doar auk roed-geel-greune kleijer..
    Haha.. Spreke os nog wel..!
    Laters en maak dr doar auk un sjoen fiestje van he..!
    Kuz Lieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Hallo iedereen, Wat leuk dat jullie mijn dagboek komen bezoeken! Ik zal jullie onder andere via deze weg op de hoogte houden van mijn reizen en tripjes. Kijk nog even verder op de site en bekijk ook vooral de mooie plaatjes van de landen. Tot schrijvens!!! Groetjes Ellen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 100124

Voorgaande reizen:

25 Mei 2017 - 16 Juni 2017

East Africa

14 Oktober 2016 - 27 November 2016

Zuidelijk Afrika

12 April 2011 - 14 April 2012

Ellen goes down under

23 Augustus 2007 - 19 Januari 2008

Stage in Ghana

Landen bezocht: