Great Alpin Road en Gippsland - Reisverslag uit Churchill, Australië van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu Great Alpin Road en Gippsland - Reisverslag uit Churchill, Australië van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu

Great Alpin Road en Gippsland

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

29 Augustus 2011 | Australië, Churchill

Hallo iedereen!

Deze keer beginnen we met wat raadseltjes:
Als je zegt: ‘Europese Alpen en winter’, waar denk je dan aan? Precies! Sneeuw en wintersport.
Als je zegt: ‘Australische Alpen en winter’, wat denk je dan? Heel goed! Een beetje sneeuw en een beetje wintersport.

Ik ben dus door de bergen gekomen waar meestal elke winter wat sneeuw ligt. Deze keer was het niet zo heel veel, maar ik wist (voordat ik naar OZ kwam) nog niet eens dat het hier kon sneeuwen, dus het was meer dan genoeg om het toch even gezien te willen hebben! Ik was er binnen een dag ook weer klaar mee, want ik hou eigenlijk niet van de winter met al zijn bijkomstigheden enzo. Ik ben er ook alleen maar doorheen gereden en ben niet in de ‘resorts’ gestopt (dus waar je kunt skiën enz.) want dan moest je 35 dollar betalen. En dat vond ik toch een beetje teveel, omdat ik alleen maar even een ellengeltje in de sneeuw wilde maken. Later vond ik nog wat ‘gratis’ sneeuw, maar die was zo hard dat ik zelfs met mijn voeten geen beweging in de sneeuw kreeg. Dus toen maar alleen een foto van mijn ellengeltje schaduw gemaakt.

’s Ochtends toen ik wakker werd (tussen de twee sneeuwbergen in) was natuurlijk mijn auto bevroren (van buiten dan, van binnen nog alles prima hoor!). Goh, dat ik dat hier mee mocht maken! Maar ja wat krijg je als je van min nog wat naar plus 20 overdag gaat? Een verkoudheid! En dan is het geen pretje om in een auto te slapen! Maar ja, ook dat hebben we overleefd. Ik moet alleen mijn neus nog extra in de gaten houden, want hij is weer op eigen benen.
Ik heb een dag de hele middag door geslapen op een parkeerplaats ergens. Was zo kapot! Ik heb die dagen ook niet zo veel gereden, om niet te veel te missen (want ik heb echt geen idee wat ik die dagen allemaal gedaan heb). Alles beleefde ik in een waas.

Sinds dinsdag middag weer op de been en ook weer lekker wat gewandeld. En dus ook weer echt mooie dingen gezien. De foto’s spreken denk ik voor zich. In Buchan geweest, waar ze mooie grotten hebben.

Op dit moment zit er al een half uur een possum achter mij op het muurtje in de (open) keuken. Hij zit met grote argusogen naar mij te loeren. Ik vertrouw hem eigenlijk niet want ondanks dat hij hoogstwaarschijnlijk banger voor mij is dan ik voor hem, weet ik niet hoeveel geduld hij heeft totdat ik dadelijk vertrek en hij mijn plekje kan doorzoeken of ik wat eten achter heb gelaten. Maar elke keer als ik omkijk zit hij nog steeds op dezelfde manier naar mij te kijken (nee, het is geen standbeeld). Dan kom ik ook nog op een andere wild dier dat ik heb gezien: een Wombat. Ja, Marieke echt waar. Een Wombat!! Het was eigenlijk wel geen eerlijke strijd, want hij lag dood langs de weg. Maar heb er toch een foto van gemaakt, gezien is gezien :p. Misschien dat er ooit nog wel een eerlijke kans komt.

Rik, goed dat je je bezig weet te houden. Laat die papa en mama van jou maar even rennen, voor je het weet verwachten ze het omgekeerde! Hoe is het eigenlijk met hun? Papa zal wel flink balen dat hij weer lekker aan het werk moet en dat mama, jij en ik nog even vrij hebben :p. Heb je hem ook al eens midden in de nacht op laten staan? Wel eerder dan 5 uur ’s morgens doen hè ;)!

Sonja, wat schattig (ja, alles wat jong is is schattig, daar hoef ik geen foto voor te zien)!! Maar zou je toch eens een foto door willen sturen? En als je toch besluit een tweede te nemen (ben het volledig met Tijn eens hoor!) moet je wel zorgen dat het dan een reu en een teefje is, want dan krijg je ook nog ‘en de rest’ ;).

Inderdaad Sandra, dat was me wel een verhaal dan. Bedankt voor de toevoeging. Ik wist dat er twee mensen gered moesten worden toen, maar niet dat ze (letterlijk en figuurlijk) afgedwaald waren! Ik heb trouwens voor jou nog een cadeautje bij de foto’s zitten (nee, geen stinkkoala :p).
En Leon, voor jou ook! Ja, ik heb een beetje een tic gekregen, door allemaal die dingen te gaan verzamelen. Maar ja, zo’n straatnamen vind je bij ons niet alleen maar bea, maxima en willema :p. Sanne, toen ik dat bordje van The Honeysuckels zag, moest ik meteen aan jouw ‘Ik ben een sukkel!!’ denken. Haha… och ja dat is gewoon een erg sterk verhaal ;):p.

Rob, ja kinderen hebben een fotografisch geheugen. Ik vraag me af waarom dat we nog dingen onthouden, dat doen zij toch altijd voor ons ;). Is wel handig, hè Ilse? :p


Afgelopen vrijdag ben ik in Walhalla geweest. Dat was vroeger een goudmijn stadje met zo'n 1000 inwoners en nu nog maar 12. Het was er niet druk, maar het bezoekersaantal lag wel 300 % hoger dan het inwoneraantal ;).

Verder veel parken bezocht hier. Allemaal even mooi. De wegen soms wat minder :p. Ik heb op 1 dag me twee keer omgedraaid, omdat ik de weg waar ik op reed niet vertrouwde. Toen had ik er genoeg van en heb me de eerste de beste camping gepakt die ik kon vinden (om 11 uur ’s ochtends). En dan ontdek je ineens dat het dorpje dat je eerst vervloekte, omdat je er al twee keer fout was gereden, eigenlijk best een leuk dorpje was.

Daar heb ik ook wat werk kunnen vinden. Bij een boer wat opruimen en een beetje hand en spandiensten verlenen. Dan kan ik daarna weer verder. Het werk vinden in de zorg schiet nog niet zo op. Op veel vacatures gereageerd en nu van 1 organisatie een telefoontje gekregen. Ik heb hun terug proberen te bellen, maar kreeg er niemand aan. Ik blijf hopen!

Slapen doe ik op een kampeerplaats bij een hotel/café in de buurt. Ik mag daar gratis douchen, wassen en slapen. Dus ik heb vandaag maar even meegeholpen met poetsen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes Ellen

  • 29 Augustus 2011 - 13:24

    Lucia:

    Ha Ellen,
    Wel heel bijzonder, die sneeuw, brrrrrrrrrr! Krijg het al koud als ik jou foto's bekijk. En erg warm is het hier ook niet ong. 17 graden, dus zelfs dit is te koud. Je hebt erg mooie foto's gemaakt, en ik hoop dat een van onze jongens toch ook eens naar Australie willen op stage;)
    Geniet er nog maar goed van, en wat werken betreft, dat komt vast en zeker goed!!
    Groetjes

  • 02 September 2011 - 15:02

    John En Karin:

    Ellen!
    Inhaalslag op je verhalen gedaan, wat heb je ondertussen veel beleefd! En ook al 2 extra keren pech met de auto! Das wat minder ....
    Leuk om alles te lezen en geniet er maar van, voor je het weet ben je weer in het saaie NL!! En trouwens vrijwilligerswerk in Thailand, klinkt super leuk! .. ENJOY the trip!

  • 06 September 2011 - 15:43

    Maria Metselaars:

    Ha Die ellen ik hoor wel dat alles goed gaat. Wat weer een verhaal . Nog effe en dan word het zomer. Ook hele mooie foto. Pas goed op je zelf en tot de volgende keer.

  • 10 September 2011 - 19:51

    Leon :

    Hallo Ellen,

    Bedankt voor de mooie foto! Kan ik wel waarderen, dat je daar nog aan mij denkt :-)
    Veel plezier verder!
    Groetjes, familie Crienen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Hallo iedereen, Wat leuk dat jullie mijn dagboek komen bezoeken! Ik zal jullie onder andere via deze weg op de hoogte houden van mijn reizen en tripjes. Kijk nog even verder op de site en bekijk ook vooral de mooie plaatjes van de landen. Tot schrijvens!!! Groetjes Ellen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 100064

Voorgaande reizen:

25 Mei 2017 - 16 Juni 2017

East Africa

14 Oktober 2016 - 27 November 2016

Zuidelijk Afrika

12 April 2011 - 14 April 2012

Ellen goes down under

23 Augustus 2007 - 19 Januari 2008

Stage in Ghana

Landen bezocht: