Magnetic Island, Townsville en afscheid… - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu Magnetic Island, Townsville en afscheid… - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu

Magnetic Island, Townsville en afscheid…

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

28 Mei 2011 | Australië, Townsville

Hallo allemaal,

Fijn dat jullie met mij mee genieten. Maakt mijn reis zo veel leuker!!!

Op ander hooggeëerd verzoek heb ik de foto's van mijn mooie actie met de betonblok nog even toegevoegd aan dit berichtje. Geniet ervan.

Afgelopen week zijn we dus twee dagen naar Magnetic Island geweest. Nou zo heel magnetisch was het daar niet, maar wel magisch!! Echt een mooi eiland, met heel veel mooie stranden (de meesten hebben echt zo’n U-vorm, met rotsen die uit het water steken). Op het naaktstrand (ja, zelf niet uit de kleren geweest hoor ;)) vertelde een man (ook gekleed :p) dat door de tornado en het weer wat ze gehad hebben, het strand zo’n twintig meter korter is geworden. De tornado heeft het begroeide iets naar achteren geschoven, maar het water is ook een heel stuk naar voren gekomen. Maar toch mooi. Het pad er naar toe was een en al rotsen en stenen. Het bord wat aan het begin van het pad stond, gaf aan dat het nog maar 600 meter was. Kippetje dus… dachten we… Maar ja we hebben het overleefd. We kunnen ook niet het hele jaar op ons luie … zitten!!
Laatst in Airlie Beach waren we Bram nog tegen gekomen en even mee gepraat (we hadden niet veel tijd want we moesten de bus naar de camping halen). En nu op het eiland kwam Marieke Bram met Hannah en Joanneke (2 dames uit de ‘intro’) weer tegen. Jammer dat ik ze ben mis gelopen, maar zo zie je maar weer dat Australië ineens weer heel klein kan zijn.

Het park was goed, we hebben alleen geen koala’s gezien. Soms zitten ze in het park in de bomen, maar niks gesignaleerd. Och ja, het zal niet de laatste kans zijn om ze te zien.
’s Avonds zaten we met Katinka, een Engelse, wat te praten toen er een vrouw uit Canada bij kwam zitten. Zij is verpleegkundige (nurse practitioner nog wel) en vertelde over haar baan in Canada. Ze besloot met: Je zou echt eens bij ons moeten komen werken… Jullie raden het al, een nieuw reisdoel is geboren. Ik wist al dat Canada echt een geweldig land is om als verpleegkundige rond te neuzen, maar ja, ik heb hier nog zo veel voor de boeg, dus we zien wel hoe het loopt.
Daar op het eiland ook nog een Nederlands stel ontmoet met 3 kinderen. Zij waren 4 maanden rond aan het reizen (1 maand in Nieuw Zeeland en 3 in Australië). Echt zo gaaf dat zij dit de kinderen mee wilden geven!!! De twee oudsten waren eigenlijk leerplichtig, maar ze hebben ze gewoon uitgeschreven, zodat ze niet naar school hoeven en lekker kunnen genieten.

Weer terug in Townsville hebben we echt nog even wat leuke dingen samen gedaan. Vrijdag zijn we naar de bios geweest: Pirates of the Caribbian 4 in 3D. Echt gaaf. Leuke film en leuk om dit eens in een ander land mee te maken. Buiten dat dit geen servicebioscoop was :S, verschilt het dan niet zo heel veel met onze bioscopen.

We hebben ook nog veel gekaart. Dubbel duizenden is echt ons spelletje geworden (hè Marion en Sandra?!?!, maar wij winnen wel om de beurt een keer :p). Gisteren heb ik met kaarten de hele tijd op mijn rechter bil moeten zitten. Ik had namelijk op mijn linkerbil ‘uitgeprobeerd’ of mijn scheermesje nog scherp genoeg was. Gevolg: een snee van 10 cm :$. Gelukkig kan ik er nu weer op zitten :p, maar ik heb er wel wat spierpijn gekregen van dat verkrampt zitten.
Vanmiddag hebben we nog even dubbel gelegen met Geer en Goor en Ushi en Adele (is misschien ook pas net nieuw bij jullie op de tv geweest?) op You Tube.

Morgen ga ik Marieke afzetten bij de familie waar ze gaat au-pairen. Ik zal het samen reizen echt gaan missen. We hebben veel lol gehad, maar ja, life goes on and so do I. Ik ga eerst even bij het gezin navragen of ik echt bij elke 5000 km de auto moet laten keuren (zit er namelijk al aan), anders rij ik door richting het noorden en zal voordat ik ‘the Outback’ in ga een keuring regelen.

We gaan zo even proberen of spaghetti kant en klaar uit een blik ook te eten is. En dan een douche nemen. Dat is ook zo leuk. Kom je na 4 nachten op dezelfde camping erachter dat er dichterbij een veel mooier gebouw is met meer en mooiere douches.
Het weer is verder nog droog en warm. Het bruinen gaat dus goed. Hoe is het weer bij jullie? Weer de warmste periode sinds jaren gehad heb ik gehoord?

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Ellen

  • 28 Mei 2011 - 08:35

    Petra Oeth Grashook:

    Ik bedacht me dat er nog een Petra is, je schone zus. Uit je verslagen blijkt wel dat je het naar je zin hebt. Kun je ook wel aan de foto's zien, je zult wel als "neger" terugkomen over een jaar. Lijkt me wel interessant om in de zorgkeukens van deze landen te kijken. Bij ons is het superdroog, er valt weinig regen. En aangezien we nog geen gras in onze achtertuin hebben, maar zwarte zand kun je je voorstellen wat voor een pof er rondwaait. Dus dat wordt voorlopig geen ramen wassen :) en ook geen overkapping schilderen. Bij ons thuis zijn ze ook begonnen met de verbouwing. (nieuwe badkamer en toilet) Tot schrijfs, en veel succes met het voortzetten van je reis. Groetjesss..................

  • 28 Mei 2011 - 08:50

    Petra Oeth Grashook:

    trouwens, nog bedankt voor de kaart. Wel handig met de plattegrond van Australia, dan kan ik tijdens het lezen van je verslagen volgen waar je nu zit. Aangezien mijn topografische kennis niet zo goed is.

  • 28 Mei 2011 - 08:54

    Fieke:

    Hi ellen,

    Leuk al die avonturen! Ik ben ook weer in het land, gisteren geland in Sydney. Ga nu ook aan mn reis aan de oostkust beginnen!
    Geniet ervan en wie weet zie ik je nog ergens.
    Xx

  • 28 Mei 2011 - 09:21

    Tante Nel:

    Ha Elleke.
    Ja een mooie parkeerstunten haal Jij uit zeg,wie heeft je dat geleerd.
    Och maakt ook helemaal niks uit is allemaal goed gekomen.
    Wat gaaf dat je de pet van Firma Crienen uit Baolder daar op hebt,zal je zeker beschermen tegen de Australische zon.
    Je hebt al een lekker kleurtje,ga zo door met genieten en verhalen schrijven en alles komt goed.
    Fijn weekend en tot het volgende verhaal.
    Groetjes Tante Nel

  • 02 Juni 2011 - 19:15

    Janneke:

    Ha Ejje!
    Wat un verhale wir! Sjoen um te laeze!
    Wat bisse toch auch ein muts mit dien sjaermetske.....ich mos d'r echt um lache.....un echte Ellen-actie!
    Wat geweldig nejs van die zorginstelling en mit gehandicapte werke det is vur dich "gesneje kook"
    wat heerlijk vur dich, maak d'r wat van zoej ich zegge!
    Kommende zonnig zulle wae d'r mit zien allen ein paar op dich drinke op de jaorlikse femiliedaag! Proost!

    Dieke kus oet de Grashook!

  • 04 Juni 2011 - 20:49

    Janneke:

    Ow en trouwens, kei bedankt vur dien kaartje! Super leuk!!! xx

  • 06 Juni 2011 - 11:01

    Lucia:

    Knap hoor, om je auto zo te parkeren.

    groetjes

  • 09 Juni 2011 - 18:43

    Muppert Mitte Gucci!:

    hahahahahahahahahahaha

    past good beej dich DROEF(e) plukke ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Hallo iedereen, Wat leuk dat jullie mijn dagboek komen bezoeken! Ik zal jullie onder andere via deze weg op de hoogte houden van mijn reizen en tripjes. Kijk nog even verder op de site en bekijk ook vooral de mooie plaatjes van de landen. Tot schrijvens!!! Groetjes Ellen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 100091

Voorgaande reizen:

25 Mei 2017 - 16 Juni 2017

East Africa

14 Oktober 2016 - 27 November 2016

Zuidelijk Afrika

12 April 2011 - 14 April 2012

Ellen goes down under

23 Augustus 2007 - 19 Januari 2008

Stage in Ghana

Landen bezocht: