Vakantie, auto registratie, au pair, modder… - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu Vakantie, auto registratie, au pair, modder… - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu

Vakantie, auto registratie, au pair, modder…

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

11 Mei 2011 | Australië, Hervey Bay

Hallo allemaal,

Ik zag dat jullie al weer zitten te smarten op een nieuw berichtje, dus bij deze. Hoe is het daar nog zo? De feestdagen weer achter de rug? Wat pilsjes en wijntjes achterover geslagen?!?! Hier is elke dag een feestdag, dus elke avond een lekker wijntje. Haha… We hebben eindelijk de beste goedkope wijn gevonden. Je moet alleen niet lezen wat er in zit (is gemaakt met behulp van vis en ei?!?!?!?! :p geen idee wat die erbij moeten), maar het smaakt.

Nadat we de jongens al in Byron Bay af hadden gezet, zijn wij verder gegaan. Byron Bay leek een erg leuke plaats (erg Hippie-achtig), maar we wilden toch door op zoek naar wat werk. Dus op naar het noorden.

In Byron Bay hadden we voor de zekerheid nog even nagevraagd of de registratie van mijn auto overal in het land overgeschreven kon worden… Ja, dat kon overal. In Brisbane aangekomen, meteen een RTA (bureau voor alle weg- en vervoersdingetjes in New South Wales) gezocht. Die kenden ze al nergens daar. Raar… Uiteindelijk wel bij een bureau aangekomen wat vergelijkbaar is met RTA, alleen dan alles voor Queensland. En je raad het al: Nee, hier kunnen we niks mee!!! (Goh, ik dacht dat ik eigenwijs was…) Mag je even een monteur zoeken die de auto onderzoekt en tig nieuwe papieren invullen, dan krijg je een nieuw kenteken (uiteraard nadat je heel wat flappen neer had gelegd). Dus wij weer hop de auto in om weer terug naar beneden te rijden net over de grens in New South Wales (Tweed Heads). Als goedmakertje hebben we ons wel op een mega geweldige camping gesettled (met een mega buitenkeuken, met zo’n Amerikaanse koelkast en een koffieautomaat; ja luxe hoor!!). En door de jongen achter de receptie een beetje lief aan te kijken, kregen we ook nog korting!

Het overschrijven de dag er na, ging ook niet helemaal vlekkeloos. Het is denk ik toch makkelijker om geen geld te hebben, dan wordt je ook niet teleurgesteld als je weer niks krijgt :p. Maar aan het eind van de ochtend had ik dan eindelijk het papiertje in mijn handen en konden we weer op weg naar Queensland.

Op vrijdag zijn we, met het eerste stralende zonnetje sinds een week, naar Australia Zoo geweest (dat van Steve Irwin). Op zich was het niet zo heel veel bijzonders, al heb ik dan wel een olifant gevoerd (gaaf!!!), een leguaan (volgens mij) geaaid (saai beetje langs de verzorger staan lachen voor de foto :p), een kangoeroe geaaid (grappig) en een koala geknuffeld :D (schattig!!!!!). Wat wel heel indrukwekkend was, was het Wildlife Hospital wat er langs ligt (en ook van hun is). Kippenvel… een aantal zieke koala’s, een schilpad, krokodillen (maar die hebben we niet gezien). En door de ramen kon je gewoon de couveuses en de operatiekamer zien. Echt gaaf. Ik raakte niet uitgekeken. Op de foto’s zal er wel wat van te zien zijn.

Daarna zijn we verder naar het noorden gereden en hebben we een week in Hervey Bay gekampeerd. We hadden allebei even rust nodig en dan konden we ons wat meer op het werk gaan richten. Na wat navragen bleek het erg moeilijk om in het fruit wat werk te vinden. Dus zijn we ons allebei op werken als au pair gaan richten. Marieke heeft inmiddels al een gezin gevonden. Ik mag nog een keuze maken tussen twee gezinnen. Het is gewoon een luxe om te mogen kiezen. Echt gaaf :D.
Maar ik heb nu mijn eigen dongel (gekregen van 2 gezellige mensen uit Friesland – John en Karin – die we tegen kwamen en die er niks mee konden), dus kan op wat meer plaatsen internetten.

Op zaterdag zijn we met John en Karin naar de grootste markt van Australië geweest. Erg leuk om te zien. Heel veel handwerk, kleding, eten (zelfs Dutch pancakes --> poffertjes), drinken. Dus toch nog een beetje het paasmarktgevoel gehad. Toen we terug op de parkeerplaats waren, stond ik een beetje ingeparkeerd. ’s Nachts had het er mega hard geregend en ik stond net aan de rand van een grasveldje. Na twee keer op een neer rijden zat ik al bijna vast. Dus ik zou er zo niet uitkomen. Uiteindelijk besloten om een risico te nemen en het veldje over te steken. Ja, je raad het al: ik kwam muurvast te zitten. Alle Aussies schoten meteen te hulp, maar of ze hadden geen of een te kort touw, of ze konden mijn sleep haak niet vinden. Toen heb ik met de wegenwacht gebeld, maar het bleek dat me dat flink wat knaken zou gaan kosten, omdat ze een speciaal bedrijf moesten laten sturen… Uiteindelijk kwam er een boer die en touw had en mijn haak wist te vinden (ja, goedkope auto hè, zei hij) en mij eruit durfde te slepen. Hij was de held van de dag!! De McChicken smaakte na al dat zweten extra lekker!!!!

Op maandag ben ik met een 2-daagse tour naar Fraser Island geweest. Voordat ik opgehaald werd, zijn we eerst in Tin Can Bay gaan kijken (daar hadden we ook geslapen) naar een wilde dolfijn die elke dag op hetzelfde tijdstip komt omdat hij dan gevoerd wordt. Ik had hem ook graag gevoerd, maar omdat we dachten dat we dan te weinig tijd hadden, zijn we meteen door gereden naar Rainbow Beach. Uiteindelijk hebben we daar nog een uur moeten wachten, dus we hadden plenty of time! Fraser Island was super mooi. Dag 1 hadden we regen, dus dat was wat minder, maar toch veel moois kunnen zien. ’s Avonds heeeeerlijk in een warm bed geslapen (voor 1 keer niet 2 keer eruit moeten om te plassen van de kou!!!!! Aaaaaaaahhhh……..). Dag 2 was geweldig. Zon, strand en Lake McKenzie. Echt een mega mooi meer met het bekende witte strand en blauw/groene water. En zuiver dat het water is!!! Het is alleen regenwater wat door het zand gezuiverd wordt. Niet te bevatten. Nu snap ik waarom dieren liever regenwater drinken dan kraanwater… De terugweg was erg hobbelig (en dan vertelde de gids dat dit nog ‘heaven’ was. Toen met de flinke regenval schijnt het dramatisch te zijn geweest.

Omdat Marieke met mijn autootje weer terug naar Hervey Bay is gereden heb ik me daar af laten zetten. Onderweg was ik met de gids aan het praten over de overstromingen. Hij vertelde dat er regelmatig stukken land (vooral bij de rivieren) onder water staan, waardoor de mensen er al redelijk aan gewend zijn. Daarom doen ze ook veel koeler over de overstromingen dan wij. Hij heeft me in Maryborrough laten zien tot waar het overstroomt is geweest. Echt indrukwekkend. Gewoon een restaurant dat tot aan het dak onder water stond, is nu weer volop aan het draaien. Just wait till the water goes down and start again……

Mensen ik ga het hier bij laten. Vanaf morgen gaan we weer verder reizen. Nog en alvast (ja ik heb heel veel vertrouwen in jullie ;)) bedankt voor de berichtjes en als er daar iets spannends (of iets saais) gebeurd, dan hoor ik het graag.

Dikke knuffel van Ellen

Ps. ik weet niet of jullie ook het weerbericht zien wat ik zie van Hervey Bay (4/15 graden)... Maar ik wil dan even laten weten dat het niet klopt. Het is hier nog steeds rond de 25 graden elke dag en af en toe een wolkje. ('s nachts lijkt het inderdaad wel rond het vriespunt, dus dat zou wel kunnen kloppen :p)

  • 11 Mei 2011 - 07:33

    Petra:

    al lang niets gehoord, voor mij een teken dat je het goed naar je zin hebt en weinig tijd hebt om te schrijven!!! Bedankt voor de felicitatie. Wij zijn afgelopen weekend met z'n vieren naar Parijs geweest. vrij.en za. Parijs en zo.naar Versailles. Zeer de moeite waard. Alleen het vertrekken brengt voor mij al de nodige stress met zich mee, dus maar goed dat ik niet voor een jaartje weg ga :) groetjes Petra

  • 11 Mei 2011 - 11:13

    Tante Nel:

    Hoi Ellen.
    Leuk om een mooi verhaal van je te lezen.
    heb het naar je zin en het is ook spannend om zover weg je draai te vinden,maar dat wil je zelf waar maken en dat doe je zeker ook.
    Blijf goed voor je autootje zorgen ,maar ook voor je zelf.
    Maak er een mooie tijd van en we mogen gelukkig mee genieten van je verhalen en spannende avonturen in het verre Australie.
    Hier is ook alles goed en we proberen het ook zo te houden.
    Ellen heel veel groetjes en tot schrijvens.
    Tante Nel en Ome Ton

  • 11 Mei 2011 - 11:17

    Tt:

    hoi ellen
    wat klinkt dat allemaal gaaf zeg, op een kleine tegen valler na dan, maar ja een kleinigheidej blijf je hoiuden zeggen we maar.hier is alles lekker rustig.heb wel als nieuwtje dat ine een kleinzoon heeft gekregen gisteravond en alles oke is.
    ik werk nog een weekje en ben dan aan de beurt voor vakantie.lekker vooruit zicht toch?heel veel pleizer daar en ben benieuwt of je als aupair aan de bak komt. we blijven je volgen groetjes en tot lezens

  • 11 Mei 2011 - 11:18

    Tt:

    hoi ellen
    wat klinkt dat allemaal gaaf zeg, op een kleine tegen valler na dan, maar ja een kleinigheidej blijf je hoiuden zeggen we maar.hier is alles lekker rustig.heb wel als nieuwtje dat ine een kleinzoon heeft gekregen gisteravond en alles oke is.
    ik werk nog een weekje en ben dan aan de beurt voor vakantie.lekker vooruit zicht toch?heel veel pleizer daar en ben benieuwt of je als aupair aan de bak komt. we blijven je volgen groetjes en tot lezens

  • 14 Mei 2011 - 14:51

    Schone Zus:

    heij eije,

    hier effe een test berichtje want jou mammie komt er niet uit, haha.

  • 14 Mei 2011 - 15:43

    Malou:

    Heej Ellebel,
    Wat een geweldig verhaol weer, ik krieg der auk allemaol beelden beej. Maar det kan auk aan miene fantastie liggen, hahaha. Ik zeen detse auk un paar wollige bieste hebs oetgelaote...? Daorveur hadse auk gewuun beej ug in de tuin kenne blieve, hahaha. Amuseer dich nog en weej wachte weer rustig aaf op ut volgende verhaol.
    Leefs Barry, Malou en Eef.
    ps. ut laupe sguut neet op, dus de hebs nog alle tied

  • 16 Mei 2011 - 06:40

    Herm:

    Hallo, even een testje...

  • 16 Mei 2011 - 08:26

    Janneke:

    Mooie verhale wir!!
    Wat un avonture makse toch mit dao, leuk um te laeze!
    Bin benijd wie ut dich geit bevalle as au pair....doe kins os altied opgaeve as referentieadres, det witse he?? haha...

    Ich waas gisteraovend Ties un verhaaltje veur aan't laeze van Hopla. Begint dae aan 't eind te zinge "Honkie tonkie Onkie, honkie tonkie Onkie, Honkie tonkie, honkie tonkie, honkie tonkie Onkie....."Ich zeg waor hebse det van gelierd "Van miene Elle!" hahaha.
    Wae vergaete dich dus neet!

    Kiek nou al oet nao dien volgend verhaal!

    Kus Roy, Janneke, Pien, Ties en Saar xxxxx

  • 16 Mei 2011 - 17:40

    Sem Sienna:

    hallo ellen,
    ik hoop dat het leuk is in australie
    en dat je veel leuke dingen hebt gedaan. We verheugen ons erop als je terug komt.Vanaf nu houden we jou ook in de gaten. Groetjes Sem en Sienna

  • 16 Mei 2011 - 17:49

    Van Georgina :

    hallo Ellen.
    hoe is het in Australie??
    hier in Panninge is het heel gezellig.
    ik hoop dat jij het daar ook zo gezellig hebt.
    nog vele groeten van Georgina!!

  • 16 Mei 2011 - 17:55

    Van Diede&Fleur:

    Ha Ellen,
    gaat alles goed daar???
    Bij ons wel!!
    We missen je wel hoor!!:)
    kom je snel weer terug naar ons?!?!

    Groetjes Diede&fleur

  • 16 Mei 2011 - 18:01

    Kelsey En Melanie:

    Ha, Ellen
    Hoe is het in Astralië,
    Jammer dat je er niet meer bent :(
    we hopen dat je snel weer terug komt.
    Veel plezier verder,
    en we houden je in de gaten
    Groetjes Kelsey en Melanie

  • 16 Mei 2011 - 18:07

    Van Michelle, Naomi:

    haa elle hoe is het daar?
    hier is het heel leuk.
    we missen je en het is een stuk leger als jij er niet bent.
    groetjes naomi,michelle

  • 16 Mei 2011 - 18:12

    Chris&hicham:

    hallo elle
    hoe is het daar in australie wat heb je leuke foto`s jonge!!!!!!!!!!!!!

    gr chris&hicham de gangsters

  • 16 Mei 2011 - 18:18

    Jeroen En Jules:

    hoi elle

    hier is het zeker weten veel leuker dan daar.

    groentes toterkip JEROEN EN JULES

  • 16 Mei 2011 - 18:19

    Jeroen En Jules:

    pc toterkip staat voor dan wij lekker bruin zij. en daar schijn de zon niet

    hahahaha

  • 16 Mei 2011 - 18:23

    Carin:

    Dit waren de laatste kids van JNP ben je er weer voor even af!!!
    Ze krijgen zo meteen de site, dus waarschijnlijk krijg je nu meer reactie!!!
    have fun en doe geen dingen die ik ook niet zou doen???!!

  • 17 Mei 2011 - 20:10

    Trix:

    Hoi Ellen,

    Was erg benieuwd hoe het je aande andere kant van de wereld vergaat! Geniet van je verslagen! Als je zin hebt mail me! Liefs Trix

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Hallo iedereen, Wat leuk dat jullie mijn dagboek komen bezoeken! Ik zal jullie onder andere via deze weg op de hoogte houden van mijn reizen en tripjes. Kijk nog even verder op de site en bekijk ook vooral de mooie plaatjes van de landen. Tot schrijvens!!! Groetjes Ellen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 100089

Voorgaande reizen:

25 Mei 2017 - 16 Juni 2017

East Africa

14 Oktober 2016 - 27 November 2016

Zuidelijk Afrika

12 April 2011 - 14 April 2012

Ellen goes down under

23 Augustus 2007 - 19 Januari 2008

Stage in Ghana

Landen bezocht: