Het echte genieten is begonnen - Reisverslag uit Bellingen, Australië van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu Het echte genieten is begonnen - Reisverslag uit Bellingen, Australië van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu

Het echte genieten is begonnen

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

24 April 2011 | Australië, Bellingen

Hallo Lieve mensen,

Weer super bedankt voor de berichtjes allemaal. Ik heb inmiddels al weer vanalles beleefd, dus zal meteen eens beginnen met verslag doen.

Op zaterdag zijn we dus naar de Blue Mountains geweest. Toen we ’s ochtends op stonden (om half 7!!!!!!!!) zagen we dat het regende dat het goot! Het water (de weg loopt hier flink af) stroomde gewoon voorbij. Maar ja, aangezien we dit in Ghana ook al meerdere keren meegemaakt hadden, bleef ik hoop houden dat de bui zo overgewaaid was. Vol goede moed in het busje gestapt en de 2 uur durende trip gemaakt. Eenmaal aangekomen bleek het de Witte Mountains te zijn gebleven. Ook daar regende het en er hingen witte wolken. Al met al heeft onze gids erg veel moeite gedaan om ons wat mooie plaatjes te laten zien. Misschien ga ik nog wel een keer terug om te zien hoe het er uit moet zien.
’s Avonds zijn we naar een tent geweest waar de serveersters erg schaars gekleed waren (niet om aan te zien). Je kreeg daar gratis eten als je een drankje bestelde. Een culinair hoogstandje was het niet, maar dat mag je als backpacker ook niet verwachten.

Op zondag hebben we een cruise gehad (ja, ik heb gewoon genoten van de boottocht ;):p!!!) Van de ‘reisleiders’ Joop en Sandra kregen we een heerlijke lunch op het strand van Watsons Bay. Daarna hebben we daar nog een rondje gelopen. We hebben met een paar man al een stuk grond gepacht waar we onze huisjes op gaan bouwen. Man, wat is het mooi daar!!!
’s Avonds nog een afscheidsetentje gehad, want het was de laatste georganiseerde dag van de introductie. Daarnaast waren wij de laatste groep van Sandra, omdat zij binnenkort weer richting huis vertrekt. Het was een gezellig kroegje en dus ook een gezellig avondje.

Dinsdag had ik met Sandra Aarts afgesproken. We zijn eerst naar het Sydney Olympisch zwembad geweest. We hebben daar heerlijk wat baantjes getrokken. Het zwembad heeft erg mooi uitzicht op de Harbour Bridge. Daarna hebben we nog even wat winkeltjes afgelopen voor een zonnebril voor mij (ja, ik heb er eindelijk 1 nodig!). Uiteindelijk hebben we nog even genoten van het heerlijke weer en het geweldige uitzicht op Darling Harbour. Omdat Sandra ’s avonds weer moest werken hebben we aan het begin van de middag weer afscheid genomen. Het was erg gezellig en apart om weer even een bekende te hebben gezien en gesproken.

Afgelopen week verder nog vanalles bezichtigd. Ik heb 2 dagen zonder camera rondgelopen, dus ik heb er geen bewijzen van. Ik heb het allemaal mooi in mijn hoofd op kunnen slaan. Jammer voor jullie, maar ik verwacht ergens dit jaar nog wel iets moois of leuks tegen te komen wat ik wel kan fotograferen.

Ik ben dus naar een ‘dierentuin’ geweest (alles binnen) waar ze alle dieren uit heel Australië ondergebracht hebben, 2 aquariums (beide niks bijzonders, behalve bij 1 dan een mega krokodil van een paar meter lang) en de Sydney Tower waar je op 390 meter de stad kan bekijken. Erg mooi, ik had alleen geen geduld om ook nog te wachten op zonsondergang. Maar ja ook die zullen we nog vaak genoeg mee maken.

Op maandag heb ik een auto gekocht, die ik op donderdag op heb gehaald en een testritje mee naar Bondi Beach heb gemaakt. Daar meteen ook wat kampeerspulletjes gekocht in de K-mart. Vrijdag heb ik samen met Bram (een jongen uit de ‘intro-groep’ die een stukje mee wil reizen) Marieke en Nicky opgehaald. Nu zijn we dus naar het noorden getrokken, richting het betere weer en richting wat werk.

Ik moet zeggen dat ik nog even aan het kamperen moet wennen. Dan besef je ineens dat een kamp met JNP wel heeeel gemakkelijk is met een kookstaf die om 17.30 uur de bel luidt en roept: EATE HAALUUUUHHH!!!! (Ontbijt en lunch is geen probleem, pap en mam hebben mij goed aangeleerd zelf mijn boterhammen te smeren:p!) En elke dag opnieuw de tent opzetten, voor (zoals het er nu uitziet) een jaar lang…. Geen probleem, maar wel even een omschakeling. En omdat we vonden dat we het verdiend hadden, zijn we vanavond maar lekker geweest uiteten en hebben ons lekker laten bedienen (nou ja, we moesten zelf bij de kassa bestellen en de maaltijd afhalen, maar de lege borden werden in ieder geval wel voor ons opgehaald).

Het rijden gaat goed. Vanaf het begin lijkt het alsof ik het altijd zo gewend ben. Alleen als ik moet keren, maak ik wel altijd een rechts rondje i.p.v. linksom. Dus pap, dat het vorig jaar in Ierland niet goed ging, was maar nep. Ik kan het eigenlijk best goed:d. Maar wat ik toch niet kan hebben, is dat iemand anders rijdt en ik er langs moet zitten (goh, waar heb ik dat toch van ;)). Dus ik rijdt het liefste lekker zelf en dat is juist bevrijdend (in plaats van vervelend wat ik vooraf dacht).

We zitten nu dus aan de oostkust net onder Brisbane. Nog een paar dagen rijden en dan komen we in Brisbane aan. Daar gaan Marieke en ik werk zoeken, de jongens gaan dan waarschijnlijk hun eigen weg.

Tenslotte wil ik nog even toelichten dat de foto's van het begin zijn. Ik heb nu niet echt zin om weer de kabel te gaan halen voor de foto's van afgelopen week (oh-oh ik ben echt te veel gewend aan het 'niks moet, alles mag'!)
Maar geniet ervan!

Tot snel.

xx Ellen

  • 24 April 2011 - 11:21

    Petra:

    Ha Ellen, klinkt gezellig allemaal. Ook wij hebben een lekker weertje vandaag. Maar liefst 27 graden :)
    Heb je ook al paaseieren gezocht vandaag??? Lieve groetjes uit Grashoek van Paul, Petra, Anke en Loes

  • 24 April 2011 - 11:39

    Ellen Verbugt:

    Oh ja, tuurlijk:

    Vrolijk pasen!! Nou we vonden het een beetje dom uit zien als we met zijn vieren als een paar wilde konijnen de camping rond renden om wat eieren te zoeken. Maar daarentegen hebben we gisteren wel de echte paashaas gezien in het centrum!! Hij bestaat dus zeker!
    Hier is het morgen echt mega feest, waardoor dinsdag veel bedrijven ook nog gesloten zijn. Dus alvast: Proost!!

    xx Ellen

  • 24 April 2011 - 17:33

    Tante Nel:

    Hoi Ellen.
    Voor te beginnen een goed verhaal,een stel leuke foto,s en de volgende keer laat je even een blik van je autootje zien, af die wel bij je past.
    Ik zie het helemaal zitten met jou,maak er een mooie week van en we zien wel verder.
    Heel veel groetjes Tante Nel en Ome Ton

  • 24 April 2011 - 18:52

    Lucia:

    Ha Ellen,

    Geweldig, blijf genieten. En dat koken gaat vanzelf!!

    Groetjes

  • 25 April 2011 - 08:43

    Lotte:

    Hey Ellen,

    Leuk om je avonturen te lezen!
    Geniet van alle avonturen die komen gaan!

    Wij wensen jou nog heel veel plezier, maar dat komt vast goed!

    Liefs Frank, Lotte en Julia

  • 25 April 2011 - 14:20

    Wendy:

    Wouw, wat je al allemaal hebt gezien in zo'n korte tijd. Het is dus echt een droom. Veel succes met het zoeken van een baantje,..... komkommers snijden??? En vooral blijven genieten!!

    Dikke knuffels van de boys van Verlinden en de groeten van mij.

  • 25 April 2011 - 15:52

    Sandra:

    Hee Snellie!!
    Bin nou aant werk, krieg metein weer de kriebels als ik dien verhaal leas!
    Dan dink ik, wea zitte heaj wir al ozze verplichtingen aaf te werke, en dich bis heerlijk aant geniete van de vrijheid. En idd, niks mot, alles moog. Toch super um ideeje die in dich op komen auch metein oet te kinne voere. Have fun in Brisbane!
    Neet vergeate um noa australia zoo te goan, kinse lekkere stink eucalyptuskoala vast hoaje haha
    xx san

  • 26 April 2011 - 08:49

    Tom:

    Hoi Ellen,

    Allereerst wat een geweldig verhaal en prachtige foto's!!!
    Echt super! :)
    Heel heel succes met het vinden van een job in Brizzie! Geniet van je reis en ik ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal en foto's!

    Groetjes,
    Tom.

  • 26 April 2011 - 11:20

    Janneke:

    Ha Ejje!!!
    Eindelijk alle verhalen van je gelezen. Heerlijk om te vernemen dat het goed met je gaat nu! Tja en in het begin, die emoties....lijkt me ook logisch! 'K heb er bewondering voor hoe jij dit allemaal doet! Super.
    Leuke foto's meid!

    Hey, geniet, geniet en nog 's geniet!!!

    Dieke kus Roy, Janneke, Pien, Ties en Saar........(Ties vingt dien foto's erg indrukwekkend..."Is Elle dao auch in "Strali"?) hihi.......

    xx

  • 26 April 2011 - 18:10

    Tante Lucy:

    Hoi Ellen
    Fijn om te lezen dat het je nu goed gaat en je er plezier hebt. Het weer was hier ook goed hebben geen regen gehad. Een foto van je auto wil ik wel eens zien.
    Geniet ervan en we zien je reisverslag wel weer.Heel veel groetjes uit Beringe.

  • 27 April 2011 - 15:56

    Lieke:

    Haai Elle..
    Nice um te huure det t goowd geit in Aussie! De zals unne haup mejmake doar en vooral veul sjieke dinger zeen! Geniet dr van en wea zulle os binnekort wel wer spreake!
    Kuzzies Ruud en Lieke

  • 28 April 2011 - 13:33

    Marion:

    haa snollie,

    idd niks mot, alles moog!

    en hese al veul versjillende soorte vogels gezeen in Brisbane? bisse inmiddels al noa de zoo geweest van Steve Irwin in Beerwah?

    ig heb miene webcam gevonge! mer zuls t neet geluive... inins waas t geluid foetsie! haha... mer in de winkel hebbe ze t oeteindelijk truk gevonge, dus wea kinne skype! yes!!! :)

    xx marion

  • 29 April 2011 - 20:11

    Malou:

    Ha Ellen, wat een verhalen.... Geweldig om te lezen!! En het gaat allemaal wel goed komen. Het is maar goed dat het af en toe niet allemaal makkelijk is, dan waardeer je de goede en mooie momenten nog meer.
    Ik ben druk aan het oefenen met Eef, volgens mij loopt ze voor de familiedag, dus wellicht dat je alvast moet kijken voor een terug reis, hhahahaha. We zullen je humor en "laat maar lekker waaien"- mentaliteit missen. Het zal je een rotzorg zijn. Geniet er maar lekker van en tot lezens.
    Leefs Malou

  • 01 Mei 2011 - 08:15

    Steffie Reijnen:

    Haa Ellen, wat een leuke verhalen zeg! Enne, dat verwend zijn.. Tsja, je mag me een jaar inhuren als "kkokstaf", ik ga wel met je mee ;) Geniet er in ieder geval nog van! Groetjes Steffie

  • 03 Mei 2011 - 10:41

    Sandy Steeghs:

    Hey Ellen,

    Wat un verhaole weer en wat un avonture. Sjike foto´s makuh alles tot ein gehiel en geft os un beeld wiejs dich ut daor haes. Geweldig dus.....Noe noch ein fotooke van diene auto....jappertje??????"

    Nou we laeze binnekort wel weer ut volgende avontuur. Vuul plezeer...we dinke aan dich

    Greetz van de Steeghjes en knoevel van de 3 boys

  • 07 Mei 2011 - 14:31

    KerS:

    Nice Ellen.. leuk um te leaze!!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Hallo iedereen, Wat leuk dat jullie mijn dagboek komen bezoeken! Ik zal jullie onder andere via deze weg op de hoogte houden van mijn reizen en tripjes. Kijk nog even verder op de site en bekijk ook vooral de mooie plaatjes van de landen. Tot schrijvens!!! Groetjes Ellen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 100083

Voorgaande reizen:

25 Mei 2017 - 16 Juni 2017

East Africa

14 Oktober 2016 - 27 November 2016

Zuidelijk Afrika

12 April 2011 - 14 April 2012

Ellen goes down under

23 Augustus 2007 - 19 Januari 2008

Stage in Ghana

Landen bezocht: