Hobbelen in de desert - Reisverslag uit Karasburg, Namibië van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu Hobbelen in de desert - Reisverslag uit Karasburg, Namibië van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu

Hobbelen in de desert

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

18 Oktober 2016 | Namibië, Karasburg

Hoi hoi,

Wat fijn dat jullie (weer) met mij mee genieten. Ik moet alleen zeggen dat de namen die mij eerder gevolgd hebben er gewoon in blijven staan, dus ik niemand heb toegevoegd ;). Mocht je mijn verhalen moe zijn, voel je vrij om je uit te schrijven :D. Het zijn ook maar 45 dagen, dus niet zoals mijn andere tripjes... het enige wat ze gemeen hebben is de afstand.... ver ver weg!

Tot nu toe is het heerlijk. Een mix van niets doen (was ik zo aan toe) en hard werken met opzetten en afbreken van het kampement enz. (whaaa nog steeds hard werken :D).

Kaapstad is een mooie stad en ik vond het erg rustig... (lag misschien ook aan het weekend). We zijn met 4 van de Nederlanders naar de Tafelberg geweest (lange, platte berg, vandaar de naam). Daarna hebben we de rest van de groep ontmoet. Wales, Engeland, VS, Italië, Australië en Zuid-Korea. De hele wereld is dus vertegenwoordigd ;). De Crew bestaat uit een chauffeur, gids en kok, alledrie Keniaans. De tenten zijn goed en stevig. In 10 minuten op te zetten en af te breken (heel fijn). De truck is een groot stuk blik op wielen. We hebben nu 1 onverharde weg gehad en dat was niet om aan te horen:-o. Maar hij is in ieder geval hoog, dus hebben we genoeg uitzicht (als we bijgekomen zijn van het klimmen in de truck... want de onderste trede zit net onder mijn heupen :D. Dus het is toch wel hard werken, minstens 15 keer per dag dat ding op en af.)

Op de derde dag zijn we naar de townships geweest, de krottenwijken van Cape Town. Dit was het eerste gevoel van Afrika dat we kregen (voorheen was de omgeving zo slecht nog niet). Ik herkende veel van Ghana hierin. Daarna volgde de eerste nacht kamperen. Nou ja... amper geslapen omdat ik te moe was om een kussen te maken en het zooooo koud was dat ik niet met mijn armen buiten de slaapzak wilde liggen. zijden slaapzak eerst aan gedaan, gewone slaapzak erover, sokken en vest bij de hand, 2 kussens gemaakt, zodat ik zeker niet mijn armen buiten de slaapzak hoefde te doen. Heeeet gehad!! Daar was het dus 10 graden warmer dan op de vorige plek :). Nou vannacht ligt dus alles klaar om te pakken en we zien wel wat we nodig hebben.

Zondagavond een heerlijke wijnproeverij gehad, dus weer wat nieuwe dingen om in Nederland naar te gaan zoeken.

Het kanotochtje van vandaag heb ik toch maar over geslagen, dus had ik lekker tijd om dit te schrijven en wat te lezen. Verder veel 'vrije' tijd omdat we wat lange reisdagen achter de rug hebben. Het enige wild dat ik tot nu toe gezien heb zijn Dassie's (kleine soort das/marmotachtigen). Aankomende week komen de eerste wildspotmomenten.

We zijn vandaag ook voor de eerste dag in Namibië aangekomen. We hebben Zuid-Afrika, met zijn grappige taal en gastvrije mensen achter ons gelaten. Het kampeergevoel begint steeds meer te komen. Ik hou jullie op de hoogte bij het volgende WIFI-punt.

Groetjes Ellen

  • 18 Oktober 2016 - 22:09

    Sandra:

    Top Ellen,
    Leuk dat ik je verslagjes weer 'mag' volgen!
    Zo kun je me lekker jaloers maken haha

  • 19 Oktober 2016 - 00:00

    Moniek:

    Leuk on te lezen ik heb er van genoten. Joee

  • 19 Oktober 2016 - 06:42

    Sanne:

    Wereldreiziger!! ;)
    Top om weer te kunnen genieten van jouw mooie reizen en verhalen!! Geniet er van!!

  • 19 Oktober 2016 - 08:23

    TT:

    Hoi Ellen
    Eindelijk zo ver. Je bent aan je langgekoesterde reis begonnen.
    Fijn dat we je weer kunnen volgen en een klein beetje mee kunnen genieten.
    Geniet met volle teugen want al lijkt het lang,vakantie's zijn om voor je er erg in hebt.
    Tot je volgende bericht.

  • 19 Oktober 2016 - 10:02

    Thea:

    Dag Ellen, leuk om je verhalen weer te mogen lezen.
    Geniet ze nog, groetjes Thea

  • 23 Oktober 2016 - 14:09

    Annie Olders:

    Hoi Ellen, namens tante An een fijne vakantie.

  • 24 Oktober 2016 - 07:41

    Manja:

    Hee Ellen,
    Gaaf zeg! Weer lekker op reis.
    Ben benieuwd wat je allemaal gaat mee maken.
    Groetjes Manja

  • 25 Oktober 2016 - 23:36

    Sandra:

    Ha Ellen,
    Het zal vast aan mij liggen. ..maar ik lees steeds alleen dat éérste reisverslag.
    En ik ben zó benieuwd, hoe het jou vergaat.
    Kun je mij toevoegen?
    En geniet van de reis verder.
    Groetjes Sandra

  • 30 Oktober 2016 - 08:58

    Josselijn:

    Ellen, maak mooie herinneringen!!!!!!! Geniet ervan....... Josselijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Karasburg

Ellen

Hallo iedereen, Wat leuk dat jullie mijn dagboek komen bezoeken! Ik zal jullie onder andere via deze weg op de hoogte houden van mijn reizen en tripjes. Kijk nog even verder op de site en bekijk ook vooral de mooie plaatjes van de landen. Tot schrijvens!!! Groetjes Ellen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 100097

Voorgaande reizen:

25 Mei 2017 - 16 Juni 2017

East Africa

14 Oktober 2016 - 27 November 2016

Zuidelijk Afrika

12 April 2011 - 14 April 2012

Ellen goes down under

23 Augustus 2007 - 19 Januari 2008

Stage in Ghana

Landen bezocht: