Wow... The countdown has started! - Reisverslag uit Amphoe Pak Kret, Thailand van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu Wow... The countdown has started! - Reisverslag uit Amphoe Pak Kret, Thailand van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu

Wow... The countdown has started!

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

11 Februari 2012 | Thailand, Amphoe Pak Kret

Hallo lieve mensen,

Nou het aftellen is begonnen, want dit schrijf ik al weer vanuit Thailand. Mijn laatste bestemming. Maar gelukkig duurt het nog 2 maandjes voordat de piloten mij naar huis brengen (in ieder geval als ze de weg tussen die wolkjes kunnen vinden, want ik zag er gisteren twee op het vliegveld die zelfs al naar de verkeerde gate wilden lopen!) :p.

Maar ja, eerst nog een laatste blik op Nieuw Zeeland. Op woensdag ben ik dus naar het National Park geweest met al die vulkanen en zo. Nou het begon met een mooie wandeling naar de waterval. Auto parkeren en lopen maar. En lopen... en lopen en nog een keer in het boekje kijken... Mmm ik zou er eigenlijk toch al moeten zijn en het pad is ook niet zo makkelijk dan ze hier beschrijven. Na een uur toch maar omgedraaid, zonder een waterval te hebben gezien. En je raad het al, toen ik op de parkeerplaats kwam: Ik had het verkeerde pad genomen! (ja het verbaasd me echt dat het me nog steeds gebeurd) Deze keer had ik het bord helemaal niet gelezen. Ik moest nog wat verder rijden om het pad te bereiken, maar deze was afgesloten doordat ze aan de weg aan het werken waren, dus uiteindelijk een mooie natuurwandeling gehad zonder waterval (en ook die drie andere in het park kon ik niet vinden :p).
Omdat ik zo moe was van het zoeken en ook verrekte om 25 dollar voor een stoeltjeslift te gaan betalen om op de top te komen, heb ik maar een kleine wandeling gedaan naar een stukje berg waar een deel van de Lord of the Rings is gefilmd. Dan zal ik de film nog maar eens helemaal bekijken om te zien of ik het kan herkennen, want natuurlijk zetten ze er niet bij welk plekje het nou was.

Op donderdag naar de Glowworm Caves geweest in Waitomo. De glowworms zijn eigenlijk geen wormen maar vliegjes/larven die lichtgeven. Maar mooi hoe ze een sterrenhemel kunnen vormen in zo'n donkere grot. Ik mocht er helaas geen foto van knippen. Ook nog wat mooie watervallen gezien en uiteindelijk in een relaxed hostel in Raglan geslapen.

Op vrijdag vroeg eruit om de auto in te leveren en 's middags op het vliegtuig gestapt naar Hong Kong om vervolgens door te vliegen naar Bangkok. Daar werd ik opgewacht door iemand van de organisatie die me naar het vrijwilligershuis heeft gebracht.

Het vliegen ging prima. Op het vliegveld in Auckland kreeg ik weer even de zenuwen. Bij de securitycheck (voordat ik het vliegtuig in ging) werd mij gevraagd: 'Kunt u even uw spullen pakken en mee naar die tafel komen?' Ik dacht: 'Wat nou weer?' Als of ze mijn gedachten kon lezen, zei die vrouw: 'Het gaat alleen om je drinkfles waar nog wat in zit. Als je het hier opdrinkt mag je door.' Pff... dat viel mee.

En serieus de security op Thailand was weer een lachertje. Ik had in NZ twee mooie houten vazen gekocht die ik aangaf bij de ambassade daar (stond op het papiertje, toen ik ze kocht, dat ze veilig waren maar dat ik ze wel aan moest geven). Dus in mijn hoofd zag ik al voor me dat ze van voor tot achteren gecheckt werden of er geen dubbele bodem of zo in zit. Maar die douanier begon te lachen: 'Haha, dat is helemaal prima! Je mag gewoon door.' Dus ja, dan probeer je ook maar niet al te opgelucht te kijken anders gaan ze er ook wat van denken. Maar ik vind het toch wel apart. Een van de grootste drugssmokkel landen en niemand hoefde zijn tas door de scanner te doen.

Maar ja, toen ik in het huis arriveerde, was het twee uur 's nachts dus toen ik mijn bed zag, zag ik ook niet veel anders eigenlijk.

Na een heerlijke nachtrust de rest van de crew ontmoet. We zitten met zijn 8-enen in dit huis (6 dames, 2 heren), maar werken veelal op verschillende afdelingen binnen de organisatie. Maandag zal duidelijk worden wat ik precies ga doen.

Vanmorgen even wat boodschappen gedaan. 'Dan kan je het beste een brommer nemen', zeiden de meiden. 'Uhm, een brommer???' (een ander ding waar ik echt niet van houdt) Uiteindelijk bleek het een 'taxi-brommer' te zijn. Dus spring achterop en ze brengen je voor 15 baht (zo'n 40 eurocent) naar de supermarkt (zo'n 5 tot 10 minuutjes rijden kris-kros door alle steegjes). Poeh... en dan moet je ook weer terug met al die tassen, achterop zo'n ding. Haha... maar ik heb het overleefd.

Thailand is heet, erg plakkerig, maar vriendelijk en totaal niet opdringerig. Iedereen is erg behulpzaam. Elke dinsdag is er een taalcursusles, dus dat zal wel lachen worden. Veel woorden hebben zijn hetzelfde maar spreek je anders uit (als je snapt wat ik bedoel), dus als je net voor de verkeerde uitspraak kiest, kan je zomaar iets heel 'leuks' zeggen zonder dat je het in de gaten hebt.

Een voorbeeld: Bridget wilde laatst zeggen dat ze rook dat er gepoetst werd. Maar wat ze zei was: ik ben erg aan het menstrueren. Hahaha... De hele Thaise crew lag dubbel van het lachen.
Oppassen voor mij dus!! :D

Nou, dat was het wel zo'n beetje. Binnenkort dus meer over het werk en zo.

Ik heb trouwens ook nog even wat 'roed - geal - greun' opgepikt in Nieuw Zeeland (zie foto's)! Alaaf, alaaf, alaaf!!!


Now, the countdown has started. I'm up to my last country Thailand. Time is flying by so fast, but luckily I still have 2 more months!

First back to my last days in New Zealand. On wednesday I planned some walks to falls. The first one I started to walk, and I walked... and walked. And I checked the brochure and I really should have been there already. So I decided to walk back. And guess what: I took the worng walk!! Haha :d, yes I am amazed that is still happens to me.
I couldn't find the other falls (my navotech didn't work at all that day :p), so I ended up going to the place where a part of the Lord of the Rings. Now I only have to watch the movie again, because I have no idea what exactly they filmed.

On thursday I went to the Waitomo Glowworm Caves. Beautiful how the worms can make a sky of stars in those dark caves, but they are actually maggots/flies who light up. Mmm...

On friday I handed in the car and in the arvo I catched the plane to Hong Kong (and later to Bangkok). The flights were excellent, but at the Auckland airport I got nervous again. I hadn't finished my drinkbottle so I was taken aside again. But after I drunk it... no worries!

I arrived after midnight in the volunteerhouse in Bangkok so I didn't see much more than my bed.
But after a good night sleep, I met the rest of the crew (5 girls and 2 guys) in the house who are also working for CCD. Monday I'll see what my work will be for these 6 weeks.

Today I went to do some shopping. The girls advised me to take the motorbike. 'Uhh... what?' (wasn't really keen on the idea me driving on a bike in a new busy place :s) But it is a taximotorbike, so just jump on the back and they will take you to the supermarket for 50 dollar ct. Ok! Easy, but then you have to go back as well with all your stuff :p. Hihi... but I survived.

But I like what I've seen from Thailand so far. Nice, friendly people, very quiet. Not pushy at all. And it's hot and muggy here.

So soon more about my work.

Take care!

Love Ellen

  • 11 Februari 2012 - 14:14

    Familie Crienen:

    Veel plezier, geniet van Thailand....we missen de foto's?!

    Groetjes, Leon, Lilian, Indy en Bo.

  • 11 Februari 2012 - 15:18

    Ellen Verbugt:

    Sorry, foto's komen morgen!

    Groetjes Ellen

  • 13 Februari 2012 - 14:37

    ANNY:

    HOY Ellen weer mooie fotos ik wens je fijne dagen in Tailand .......Groetjes Anny


  • 17 Februari 2012 - 10:36

    Moniek:

    evenals, bedankt voor het lachen haha

  • 17 Februari 2012 - 19:13

    Familie Verlinden:

    Ha die Ellen,

    Wat een leuke verhalen. Geniet van je werk in Thailand en de omgeving. Wij genieten van de mooie verhalen en wensen je morgen een hele fijne verjaardag toe. Proficiat en een dikke kus van ons allemaal!!!

    Liefs, John & Wendy en de boys.

  • 17 Februari 2012 - 23:21

    ANNY OLDERS :

    Anny olders Ellen Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en wensen je een fijne dag groetjes Anny en Rein..............

  • 26 Februari 2012 - 11:24

    Tante Lucy:

    Hoi Ellen
    Veel plezier in Thailand en geniet van je werk.
    Gr uit Beringe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Hallo iedereen, Wat leuk dat jullie mijn dagboek komen bezoeken! Ik zal jullie onder andere via deze weg op de hoogte houden van mijn reizen en tripjes. Kijk nog even verder op de site en bekijk ook vooral de mooie plaatjes van de landen. Tot schrijvens!!! Groetjes Ellen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 100085

Voorgaande reizen:

25 Mei 2017 - 16 Juni 2017

East Africa

14 Oktober 2016 - 27 November 2016

Zuidelijk Afrika

12 April 2011 - 14 April 2012

Ellen goes down under

23 Augustus 2007 - 19 Januari 2008

Stage in Ghana

Landen bezocht: