Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

15 April 2011 | Australië, Sydney

Hallo!!!

Op dinsdag de 12e was het dan zo ver: pap, mam, Gerda en Petra hebben mij op Schiphol uitgezwaaid, waar ik vervolgens aan mijn grote reis ging beginnen Toen zij weg waren en ik niemand van mijn groep kon vinden, ben ik op een bankje gaan zitten om ff alles te laten bezinken. Toen voelde ik me ineens weer een heel klein meisje op de hele grote wereld. Tot dat ik in het vliegtuig stapte heb ik dan ook even wat traantjes moeten laten (om vervolgens ook weer erg te moeten lachen om de hele situatie en de vele smsjes die ik kreeg). De emoties die ik afgelopen weken tegen heb gehouden, kwamen er toen uit.

De vluchten zijn goed verlopen. Tijdens de eerste bijna constant wat turbulentie gehad, maar ja daar heb ik geen moeite mee zoals jullie weten. Hongkong was raar. Veel tegenstellingen. Oude en nieuwe gebouwen. Een 'rustgevend' park, midden tussen de wolkenkrabbers. Minder druk dan ik had gedacht (maar dan zijn we ook nog niet helemaal in het centrum geweest). Daarnaast waren we dus ook nog helemaal sleepy van de reis.

's Nachts dus verder gevlogen en na 10 uur zitten en hangen in een bijna leeg vliegtuig (gelukkig ook lekker wat kunnen slapen) kwamen we aan in Sydney. Wat een rust!!! En wat een schone en mooie stad. Relaxte mensen... We werden opgehaald door twee mensen van de organisatie. Ideaal! We zijn meteen doorgereden naar het bekendste plekje in Sydney waar het eerste bewijs van Australië konden verzamelen: Foto's van het Oprahouse en de Harbor Bridge!
Daarna naar het hostel. Waar we met zijn 8-en op een kamer slapen. De groep bestaat uit 16 personen en het klikt allemaal kei goed. Erg gezellig!

Naarmate de eerste dag vorderde begon ik te twijfelen wat ik wilde, wat ik moest, hoe ik het moest doen... Kortom ik vond er niks aan. Ik vroeg me serieus af wat mensen bedoelden met: gaaf om rond te reizen, super land, mooie ervaring...
Ik vroeg mezelf af of ik het wel een jaar vol zou kunnen houden!
Na een BBQ en een welkomstdans van een aboriginal, ben ik heerlijk in mijn bed gekropen. Op een matras die wel al tekenen vertoont van heel veel slapers (hoezo je rolt telkens naar dezelfde kuil ;)).

Na een lekkere nacht slapen (even gewekt door de feestbeesten die het wel nog aandurfden om door te gaan), vandaag dus, heb ik mijn antwoord op mijn vragen en twijfels van gisteren gevonden: ...............................................roffel roffel.............. spannend........................... JAAAAAA tuurlijk ga ik dit een jaar volhouden! Het was gewoon de vermoeidheid die toe was geslagen, waardoor ik even niet goed meer kon denken. We zijn vandaag een aantal zaken gaan regelen. Bankrekening is aangevraagd, zorgverzekering en we zijn gaan kijken naar auto's en hebben veel info erover gekregen (ja pap, ze hebben Japanners).

Nu dus even jullie op de hoogte stellen en relaxen. Morgen gaan we met de groep naar de Blue Mountains en zondag krijgen we een rondje Sydney. Vanaf maandag mogen we onze eigen weg gaan. Ik heb tegen die tijd waarschijnlijk besloten wat ik met de auto wil doen en of en wie er mee gaat rijden. Ik ga in ieder geval denk ik eerst ff vakantie vieren en dan kijken of er wat te werken valt.

Marieke heb ik nog niet kunnen bereiken, maar ze heeft me laten weten dat ze morgen ook naar de Blue Mountains gaat (waarschijnlijk), dus misschien komen we elkaar dan wel 'heel toevallig' tegen.

Nou dit was dus even een verslag van een paar indrukwekkende en emotionele dagen. Ik ben de kabel voor het fototoestel vergeten mee te nemen naar de lounge waar ik nu zit, dus die komen nog. Maar jullie kunnen in ieder geval weer even vooruit!

Ik moet trouwens nog een schokkende bekenning doen... ik ben er in het vliegtuig achter gekomen dat Westlife een nieuwe cd heeft. Heb ik helemaal gemist!!!!! Dus ja, zo'n goeie fan ben ik ook weer niet (of ja niet meer...)

Ik heb me ook fout geïnformeerd over het weer hier: het is hier al en nog een paar dagen lekker zonnig met 23/24 graden. helemaal prima dus! De mensen hier vinden het alleen koud, dus ze lopen al met lange mouwen rond, terwijl wij blij zijn dat we ze uit kunnen. Maar ja, we zullen zien hoe we er over een jaar tegenaan kijken.

Mijn postadres heb ik inmiddels ook compleet. Let er op: alles moet precies zoals het hier op staat en in de zelfde volgorde!!

C/- Australian Backpackers
Ellen Verbugt # 7489
2/220 William Street
Woolloomooloo
Sydney NSW 2011

Ik ga er weer van tussen. Tot schrijvens!

xx Ellen

Ps. Bart, nee ik heb helaas geen sms gekregen. Bedankt dat jullie aan mij denken. Leuk! Moet alleen toegeven dat ik niet echt aan jullie denk, maar dat is me denk ik wel vergeven. Althans dat hoop ik :p.

  • 15 April 2011 - 06:46

    Tante Nel:

    Hoi Elleke.
    Wat een moed om al direct zo,n verhaal te schrijven,maar je bent er en nu zonder traantjes en een brede glimlach.
    Goed dat het eruit is gekomen kun je nu verder.
    Heel veel succes en het ga je goed.
    Groetjes Tante Nel

  • 15 April 2011 - 06:47

    Sonja:

    Ha die Ellen,

    Daar ben je dan, gelukkig klikt het in de groep en wordt het vast een hele leuke tijd, ik lees met je mee.

    Groetjes Sonja

  • 15 April 2011 - 07:04

    Mam:

    Heie wea wel gedag det de start neet ganz vlekkeloos verleep.Mer nouw kumpt ut wel good.Hey is ut aug hiel gek zonger dig erg stil en wel hiel opgeruimd.En zeker dien kamer.Wea motte nouw goan mit Paul noa wiert. Diploma ootreiking.
    Dikke kus Pap em Mam

  • 15 April 2011 - 07:43

    Familie Crienen:

    Heeeee Ellen,

    Geweldig, ben nu al aan het genieten (samen met je)! Een goed begin is het halve werk :-)....het is er uit, dus nu kan je avontuur beginnen! Geniet!!!!

  • 15 April 2011 - 07:52

    Inge:

    Ha Ellen! De eerste grote stap is gedaan! Fijn om te lezen dat het klikt met de groep :). Heel veel succes! Liebe Grüße, Ingelke

  • 15 April 2011 - 07:56

    Marion:

    haa ellen,

    ig heb nog duk aan dig gedacht toense in de vleeger zoots. net snel de pc aan gezat, in de hoop desse un berichtje heis gesteurd, dus mit resultaat :)

    hese al geliek DE bezienswaardigheden in sydney gezeen... sjiek sjiek...
    bin benijd wasse vd blue mountains vings. t zal doa wel un stuk koajer zien!

    whaha nerd, mit diene westlife! sorry, mer dit kwaam t erste in mig op ;) haha...

    joa, t begin is begonne... SUPER!
    geneet de goot van!

    xx marion

  • 15 April 2011 - 09:55

    Suzanne:

    Heee Ellen,

    Fijn um te huure desse good bis aangekome! En auk erg fijn det we al zoe snel get van dig hure! Hoop desse det kins blieve doon!
    Hiel veul succes en geniet dr van!

    Xx Suzanne

  • 15 April 2011 - 10:37

    Tt:

    hoi ellen
    fijn te zien dat je na een vermoeiende reis toch even een verslagje hebt kunnen schrijven.uiteraard is alles nieuw en een beetje eng zo ver weg van alles wat vertrouwt is,maar je gaat het vast redden en heel veel avonturen beleven ,we blijven je op de voet volgen natuurlijk en kunnen zo ook een beetje mee genieten van jou avonturen.
    succes de eerste dagen en tot lezens.groetjes TT

  • 15 April 2011 - 14:21

    Ha!:

    Wat fijn um van dich te hure! Leuke achtbaanreis gehad huur ig!

    Ig heb inmiddels gehuurt desse mit Marieke geis reize... Det die det aandurft mit dich ;) :p haha, grapje he... ;)

    Ig wins uch veul plezeer en ik wacht met smacht naor dien volgende berichtje.

    Groetjes oet far far away Heibloem!!
    Moniek

  • 15 April 2011 - 14:22

    Ha!:

    Wat fijn um van dich te hure! Leuke achtbaanreis gehad huur ig!

    Ig heb inmiddels gehuurt desse mit Marieke geis reize... Det die det aandurft mit dich ;) :p haha, grapje he... ;)

    Ig wins uch veul plezeer en ik wacht met smacht naor dien volgende berichtje.

    Groetjes oet far far away Heibloem!!
    Moniek

  • 15 April 2011 - 18:18

    Petra Oeth Grashook:

    Wat vermoeidheid neet allemoal teweeg kan bringe. Mer nou wir fit, dan kinse d'r tegenaan. Loat de indrukke mer binnenkomen en veul foto's knippe want dien harde sjief kin det noeit allemoal opsloan!!!
    Groetjes van os allemoal

  • 15 April 2011 - 19:28

    Aafke:

    Hey die Ellen,

    Goed dat het eruit is gekomen... dan kun je nu lekker gaan genieten van JOUW JAAR!!

    Ik geniet met je mee.

    Groetjes Aaf

  • 16 April 2011 - 16:48

    Marijke:

    Hoi hoi!

    Fijn om te lezen dat je je draai daar wel gaat vinden, of al gevonden hebt. Ik ga je volgen! De buurvrouw kwam gisteren al ff doorgeven dat jullie geskypd (ik hoop dat ik het goed schrijf) hadden, bij deze de groetjes terug;-) .

    ....... en ja, matrassen moet je elke week ff draaien hè, dan voorkom je die 'ik ruil steeds in de kuil' problemen;-).

    Veel plezier!!

  • 17 April 2011 - 16:33

    Sandy Steeghs:

    Ha die backpacker Ellen,

    Pffffff....je hield ons even in spanning....je blijft dus een jaar.....mmmm moeten we je hierzo wel lang missen. Wel een prachtverhaal. Ben benieuwd met wie en wat je gaat reizen. Als het maar geen scootmobiel of mobeletje is haha. We zijn nieuwsgierig naar de foto's. So don't let us wait to long. Opdat we je gebruinde snoet ook zien en alle moois om je heen. We missen je en verheugen ons op het volgende avontuur.

    Dieke knoevel van de boys; Sten, Vinnie en Dani en groetsels van os.

    Vuul plezeer op dit groete avontuur

  • 18 April 2011 - 10:35

    Tom:

    Hey Mate!!!

    "Sjoan"om je eerste verslag te lezen!
    Geniet van het heerlijke weer en van het leven tussen de Sydneysiders daaro Down under! :)
    Ik ben erg benieuwd naar je foto's 8-)
    Ohw... en dat matrassenprobleem --> je moet gewoon uit een kamer naast je "dorm"-kamer een matras lenen welke je boven op je eigen matras gooit. Dat werkt best wel :)

  • 18 April 2011 - 11:34

    Corine:

    Hey Ellen,
    Fijn dat je goed aangekomen bent! Je gaat echt een supermooie tijd tegemoet! Geniet ervan!
    Groetjes Corine

  • 19 April 2011 - 14:22

    Sien Tielen:

    Leuke site!
    Zo denk ik altijd aan heksen.

    van Sien

  • 19 April 2011 - 20:15

    Sanne:

    Ha Ellebel!!

    Heb inderdaad de site nog even kunnen vinden.. Klinkt tot nu toe al helemaal geweldig! Ben echt super trots op je dat je dit zo allemaal even doet..!! Heel veel plezier nog en ben benieuwd naar je volgende verhalen!

    Liefs

  • 23 April 2011 - 15:18

    Anny:

    hallo Ellen ik heb het nieuws gelezen dat je het wel leuk hebt ik hoop dat je het goed naar je zin hebt .en ik wens je heel veel succes en plezier met je vacantie en je verdere reis .ik hoop gouw een nieuw verhaal van je te lezen .....Groetjes Tante Anny....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Hallo iedereen, Wat leuk dat jullie mijn dagboek komen bezoeken! Ik zal jullie onder andere via deze weg op de hoogte houden van mijn reizen en tripjes. Kijk nog even verder op de site en bekijk ook vooral de mooie plaatjes van de landen. Tot schrijvens!!! Groetjes Ellen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 100092

Voorgaande reizen:

25 Mei 2017 - 16 Juni 2017

East Africa

14 Oktober 2016 - 27 November 2016

Zuidelijk Afrika

12 April 2011 - 14 April 2012

Ellen goes down under

23 Augustus 2007 - 19 Januari 2008

Stage in Ghana

Landen bezocht: