Het begin van het eind - Reisverslag uit Berekum, Ghana van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu Het begin van het eind - Reisverslag uit Berekum, Ghana van Ellen Verbugt - WaarBenJij.nu

Het begin van het eind

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

06 Januari 2008 | Ghana, Berekum

Hallo hallo,

Eindelijk zijn ze gearriveerd. Vrijdagavond heb ik onze paps en mams van het vliegveld gehaald. Na dagen zenuwachtig zitten wachten (huiswerk maken kwam er niet van), zag ik ze eindelijk weer. Toen ik ze alle vier een dikke knuffel had gegeven, keek ik nog stiekem over mijn schouder of er misschien niet een heel vliegtuig leeg werd gegooid met mensen die ik allemaal wel graag zou willen zien. Maar helaas, daar moet ik nog twee weken op wachten. :pHahah...

Toen zijn we naar het hotel gegaan, met het Ghanese aantal dingetjes die niet helemaal liepen als gepland: bagagedragers die niet tevreden zijn met wat je geeft, taxi die toch wel heel duur uitviel achteraf, een kamer klaargemaakt die je helemaal niet gereserveerd hebt en dan de morning-after te horen krijgen dat je nog voor de kamers moet betalen, terwijl je dat 's avonds al hebt gedaan. Och ja... Gelukkig zijn het andere dingen dan geld die me gelukkig maken ;).

Gisteren (zaterdag) zijn we met de bus naar Berekum gegaan. We moesten een dikke 3 uur wachten voordat de bus vertrok, maar verder liep de reis voorspoedig. Daar kwamen we 's avonds aan en omdat ik nog geen hotel had gereserveerd (ze vinden het in Berekum niet nodig om telefoonnummers bekend te maken), hebben we met zijn allen in ons complex geslapen. Met een beetje passen en meten, paste het precies. Maar ja, als je dan bij twee meiden op de kamer ligt die net zo melig zijn als jij (en je dus pas om 3 uur gaat slapen ;):p) en als je er 's morgens om 9 uur uit 'moet' om wel aan paps en mams te laten zien dat ze bij jou op bezoek zijn en niet gewoon maar op vakantie, word je slaaptekort niet echt bijgewerkt. Maar dat is al met al wel de moeite waard!!!

Vandaag heb ik een beetje de buurt laten zien. Daar kwamen we een kerkmis tegen (die buiten gehouden werd), waar we ons even bijgevoegd hebben, om vervolgens met een hele foto-geheugenkaart vol weer naar huis te gaan. Daarna even alle spullen naar het hotel gebracht en toen zat ik hier in Sunyani te internetten. De rest zijn lekker aan het zwemmen en uit aan het rusten van de lange reis (die nog langer gaat worden:p).

Ik zie nou dat mijn batterij van de laptop bijna leeg is en aangezien ik geen zin heb om dat ding aan te gaan sluiten, moet ik maken dat ik dit bericht geplaatst krijg.

Ik zal proberen binnenkort nog een verslag te schrijven, maar eerst maar eens afscheid nemen van Berekum en alle leuke, lieve mensen die we daar achter moeten laten.

Hou het rustig en tot snel...

Groetjes Ellen en paps en mams

Ps. met paps en mams bedoel ik ze allevier. Je kan zeggen wat je wil: Ik heb geen druppel bloed hetzelfde als Jan en Til, maar een beetje pap en mam zijn ze wel voor mij!

  • 06 Januari 2008 - 18:06

    Petra:

    Ha Ellen en paps en mams. Veul lieve groetjes en knuffels van os. Ich mos van John doorgeave det Jac Vermeulen de prins is in Kepèl en Thijs Heesen in Kunningslust. Van Grashook weit ich nog neet. groetjes Paul, Petra, Anke en Loes.
    En geniet d'r van!!!

  • 06 Januari 2008 - 21:21

    Gerda:

    Ha Ellen

    Hartstikke goed dat de paps en mams goed zijn aan gekomen. Geniet lekker van de twee weken samen, met het lekkere weer. Want als je thuis bent heb je weer de regen van het heerlijk Nederland.

    Groetjes Gerda en Paul

  • 07 Januari 2008 - 07:23

    Tante Nel:

    Hoi Allemaal.
    Even een paar woorden tot jullie ,heel veel plezier samen we weten nu dat alles oke is. Groetjes Ton en Nel (Tante en Ome)

  • 07 Januari 2008 - 07:39

    Lucia:

    Ha jullie samen. Geniet van de komende weken. Veel plezier.
    Groetjes Lucia en de rest van 109

  • 07 Januari 2008 - 08:06

    Lisette:

    Hoi allemaal,fijn dat jullie allemaal goed zijn aangekomen.Geniet van deze twee weken samen.En ome Herm hou die mensen daar niet voor de gek he.
    Groetjes van de colbersekes oet baolder.

  • 07 Januari 2008 - 12:30

    Janneke &Tante Alda:

    Allereerst een gelukkig nieuwjaar allemaal,fijn dat de reis zo goed verlopen is. Wat heerlijk dat jullie weer herenigd zijn Wij hadden allemaal mee willen gaan, maar dan was er waarschijnlijk nog meer fout gegaan.Wie zou geloven dat wij familie zijn van Herman?? Hi Hi HI. Met Janneke erbij hadden wij te veel bagage gehad, (de kilo's die Paul kwijt is heeft Janneke gevonden). Met Ome Piet erbij waren we in Mongolie terecht gekomen. En Stan was misschien niet mee naar huis gegaan die houd wel van bruin gebakken meisjes. Wij wensen jullie allen heel veel plezier en lol.Een goeie reis terug (de goede kant op) Tot over twee weken.

    P.s. De PRINS en PRINSES van de GRAASVREATERS oet de Graashook zien Robert Reinders en Steef Nouwen.

    Knoevel knoevel van Janneke,Roy en Pien Piet Alda en Stan

  • 07 Januari 2008 - 13:36

    Karin Colbers:

    Hoi Ellen Jose, Herm, Jan en Til
    nog de allerbiste winse veur 2008, en un hiel sjoene vakantie toegewinst, wat un avontuur he Ellen veur dien elders en "pleegelders"
    hiel erg apart, det makse neet gauw mit!!
    nou maak der wat van en tot ziens en een hiele gooje reis truuk!!
    groetjes Twan Karin en kids oet Kessel!!

  • 08 Januari 2008 - 22:14

    Malou :

    Heej Ellen en de toeristen,
    Goed om te horen dat iedereen goed is aangekomen. Ik heb genoten van je verhalen en je foto's. Volgens mij heb je het er vooral naar je zin gehad... En nu tijd gaan vinden om al die foto's en verhalen op een rijtje te zetten, hahaha.
    Heel veel plezier nog, geniet er vooral van, want voor jullie het weten zitten jullie weer in het gewone nederland.
    Groetjes Malou

  • 09 Januari 2008 - 15:22

    MOniek:

    BIJNAAAAA!!!!!!!!!!!!

    .....en dan n groot feestje :p

    xxxxx

  • 10 Januari 2008 - 16:18

    Piet En Mia:

    Hallo Ellen,Jose,Herm,Til en Jan Hier een berichtje van ons.Ik heb gelezen dat het jullie goed gaat.Wij wensen jullie daar nog een heel fijn verblijf toe. Groetjes Piet en mia.

  • 10 Januari 2008 - 20:13

    Tante Lucy:

    Hallo allemaal daar.
    We wilde wel mee gaan maar kregen geen vrij van de baas.Ha ha ha ha
    Maak er een leuke tijd van en maak veel foto's zodat we toch nog kunnen zien wat jullie daar nog gedaan hebben.
    Heel veel plezier en een goede reis terug naar Panningen.
    Groetjes Beringe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Hallo iedereen, Wat leuk dat jullie mijn dagboek komen bezoeken! Ik zal jullie onder andere via deze weg op de hoogte houden van mijn reizen en tripjes. Kijk nog even verder op de site en bekijk ook vooral de mooie plaatjes van de landen. Tot schrijvens!!! Groetjes Ellen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 100076

Voorgaande reizen:

25 Mei 2017 - 16 Juni 2017

East Africa

14 Oktober 2016 - 27 November 2016

Zuidelijk Afrika

12 April 2011 - 14 April 2012

Ellen goes down under

23 Augustus 2007 - 19 Januari 2008

Stage in Ghana

Landen bezocht: